Puerto Madrin-Trelew-Ushuaia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Puerto Madrin-Trelew-Ushuaia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Puerto Madrin-Trelew-Ushuaia

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

02 Oktober 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo chicos y chicas,

Zo weer een verslagje van het reisduo.

We hebben alweer heel wat kilometers gemaakt.We zitten nu echt op het einde van de wereld.Maar voor we hier kwamen hadden we eerst een tussenstop in Trelew gehad.Maar we hebben eerst de dames (Adriana en Maria) gedag gezegd(snik).Adriana in het hostel en maria op het busstation.We hebben een bakkie met haar gedronken.Om 10 uur naar de bus(de kaartjes hadden we al gekocht bij een niet zo n vriendelijke dame,Tjongejonge wat een spook!)Het was maar een uurtje met de bus.Daar aangekomen zijn we gelijk naar het hostel gegaan.We hadden al vooraf van een excursiegids gehoord welk hostel er leuk was.Na onze spullen te hebben gedumpt zijn we gelijk gaan zoeken naar de vliegmaatschappij Aerolinas Argentinas.Daar aangekomen bleek het helaas dicht te zijn.Dat is heel normaal hier.Tussen 13 uur en 16 uur is alles dicht,SIESTA!Om 16.00 uur terug gekomen,bleek het helamaal niet meer open te gaan,tja dat heb je he als je een poquito spaans spreekt/leest.Toen kreeg Ed een lumineus idee om naar het vliegveld te gaan om te kijken of we daar tickets konden kopen,want we wilden echt niet tot maandag in dit gat blijven.Taxi genomen en daar aangekomen konden we gelukkig tickets reserveren,poe!We vertrokken de volgende dag om 20 uur.

Zondag 27 sept lekker weer eems uitgeslapen en lekker ontbeten in het prachtige cafe wat bij het hostel hoort.Het gaat een lange dag worden aangezien we pas vanavond vertrekken.Bovendien is het hier echt koud.Geinternet,in het park gezeten(we waaiden bijna weg)en wat gegeten.We zijn maar naar een museum gegaan, daar is het tenminste warm.Weer achter internet gezeten en tenslotte wat warms gedronken.Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaa,USHUAIA here we come!!!!!!

Nou we zijn goed aangekomen.Vliereis ging voorspoedig.Om 22.30 uur zijn we geland.Toen nog handbagage controleren of je bepaald soort eten bij je had.(kaas,vlees?)Toen een taxi naar een hostel.Daar aangekomen midden in de nacht bleek het gewoon dicht te zijn.Daar stonden we dan,bepakt en bezakt in een donkere straat.Ed belde gewoon aan en een vriendelijke meneer die wederom geen engels sprak probeerde ons uit te leggen dat hij gesloten was en dat we naar aan de overkant moesten kijken.Nou daar gingen we weer.We hebbn een kamer geboekt voor een nacht want het was echt NIETS.Geen eigen douche en toilet,het was er warm en vies,bah!tanden gepoetst en toen slapen.De volgende dag vroeg opgestaan ontbeten(wat niet te eten was en smerige koffie.We zijn maar snel wat anders gaan zoeken.We hebben wat leuks gevonden en we konden er terecht.De inrichting is zo lelijk dat het leuk wordt.Bloemetjes/streepjes behang, overal nep bloemen en foute schilderijen,ha,ha.

Na een heerlijke douche zijn we gaan kijken voor excursies.
We hebben een boottripje geboekt met een klein bootje naar het Beagle Kanaal.Hierna konden we echt gaan genieten van de omgeving.Wat een mooi uitzicht.Overal waar je kijkt bergen met sneeuw en een prachtige zee.Grote zeeschepen staan te wachten om te laden en lossen.Het is hier erg koud maar met een zonnetje erbij is het goed te doen.Wat rondgelopen en VVV kantoor binnen gelopen voor info.Wat is er te doen?
Wat uitgerust en erna gegeten en lekker pitten.

Dinsdag vroeg opgestaan om de bootexcursie te doen.Het was echt een klein bootje met 6 personen de gids en de kapitein.het was een bont gezelschap,een frans stelletje en 2 engelse meiden.Gezellig mee zitten kletsen(hoe kan het ook anders)De gids was een grappig meiske die goed engels sprak(he,he).ze zat vol passie te vertellen over de omgeving en de historie.We gingen het Beagle Kanaal in richting La Isla H.Onderweg een zeeleeuwenkolonie bezocht,daarna het meest zuidelijke eiland bezocht voor Antarctica,LA ISLA H.Daar hebben we bijna 2 uur rondgelopen.Mooie planten en overblijfselen gezien van de oorspronkelijke bewoners van Tierra del Fuego,YAMAHAN.Ze hebben er 6 duizend jaar geleefd en rondgezworven te voet en per kano.Tot de ontdekkingsreizigers hier kwamen en ze binnen 25 jaar waren uitgestorven.Dit door ziektes en afslachtingen.Toen een vogelkolonie bezocht wat foto s gemaakt en weer hop de boot in. bakkie gedronken(daar zijn we weer)en een heerlijke koek gegeten.Ed heeft er later gelijk maar wat van ingeslagen.Voor als we insneeuwen!

Toen we terug waren zijn we nog een museum gaan bezoeken.Dit was vroeger een gevangenis,eind 19de eeuw.In elke gevangeniscel hadden ze een onderwerp over de gevangenen en wat ze daar deden.Werken,eten,kunst.Er was ook een vleugel die in de orriginele staat was.Nou ik moet er niet aan denken om daar te zitten.Het was er bitter koud en tochtig.Snel wegwezen dus.

De volgende dag een busje genomen naar het park Tierra del Fuego.Dit is een beschermd natuurgebied.Het was een regenachtige dag helaas.In de bus een duits meisje ontmoet die ook met ons is meegegaan om een hiking te doen van 7 km.Het begon al goed we moesten springen om droog aan de overkant te komen.Verderop werd het allen nog maar erger.Watervallen,omgewaaide bomen.Maar dapper gingen wij voort.Halverwege moest het duitse meisje opgeven met een pijnlijke knie.Wij zijn verder gelopen.Onderweg nog wat konijntjes en vogels gezien.Niet bijzonder maar wel mooi.Eenmaal terug lekkere warme chocolademelk gedronken en wachten op de bus van 17 uur.Ed genoot nog van Pink Floyd die ze daar draaiden.

Donderdag nog even geld moeten storten voor kaartjes voor DE VOETBALWEDSTRIJD van het jaar hier in Argentinie.Boca Junior-Riverplato.Verder vliegtickets geregeld naar El Calafate.Waren we de hele ochtend mee bezig, de electronica had het opgegeven.Helaas konden we niet vrijdag vliegen.VolgeboektMaar het is gelukt om voor zaterdag tickets te kopen.Verder een rustige dag.

Vrijdag nog geprobeerd om een sleedehondentocht te maken in de sneeuw maar helaas werkte het weer niet mee.De sneeuw is aan het smelten.We hebben weer eens twee musea bezocht,het was toch slecht weer.Een over de Yamahan en de andere was een oud goeveneurshuis.

Morgen op naar El Calafate.We vertrekken om 12 uur en komen er om 13.15 uur aan.

Heel veel groeten van de globetrotters!

Edwin en Luz

• 02 Oktober 2009 - 22:43

Carina:

hoi wat een gave foto's ! :D
    en wat een leuk verslag hahah bloemetjes behang wat leuk wordt :P

kijk wederom uit naar het volgende verslag xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx carina

• 03 Oktober 2009 - 06:50

Rosh:

Edwinos hoe daadkrachtig was je (vliegtuig geboekt op t vliegveld)! Valt me wel van je tegen dat je dat meisje met pijnlijke knie gewoon achter hebt gelaten in de middle of nowhere, je had haar toch op je rug kunnen nemen!;-)

Nice pic's!

Kuzzzz

• 03 Oktober 2009 - 08:49

Aveline:

Leuk verslag en foto's! Erg leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie avonturen. Veel plezier.

• 03 Oktober 2009 - 11:17

Marcolepsie:

Hola,
    Wat een verhalen en foto's... Offuh zitten jullie gewoon thuis alles te fotoshoppen:-)
    Leuk potje voetbal met de Boca Juniors (oude club van pluisje, de man met de witte neus)
    Gaan 60.000 mensen uit hun dak!
    Grrrr Marcos Pampas

• 03 Oktober 2009 - 14:54

Anne:

Hoi Hoi

Wat een geweldige reis. Jullie maken weer hele leuke dingen mee, maar het ziet er allemaal wel erg koud uit! Brrrr.
    Jullie maken werkelijk geweldige foto's.
    Geniet van de rest van de reis. Wij gaan even naar de Portugese zon!

• 03 Oktober 2009 - 15:10

Carla:

hoi Schatten
    Wat fijn dat alles nog steeds goed afloopt met jullie dagelijkse ondernemingen. Flink improviseren steeds!! Kusjes van ons allemaal.

• 04 Oktober 2009 - 11:28

gr Josee

• 04 Oktober 2009 - 23:36

Natalie En Suzanne :

Ola,

Leuk reisverslag,komt ons bekend voor!

En genoten vandaag op de gletsjer? Wat was het gaaf, eng en amazing (op zijn amerikaans). Hebben jullie ook zo genoten van de Famous Grouse?

Wellicht tot ziens en we houden jullie reisverslag in de gaten. Misschien kunnen we er nog leuke dingen uithalen voor ons avontuur in Zuid Amerika.

Adios,

Suzanne en Natalie