Langkawi-Penang-Kota Kinabalu (Borneo) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Langkawi-Penang-Kota Kinabalu (Borneo) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Langkawi-Penang-Kota Kinabalu (Borneo)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

06 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar Hollandia,

Allereerst willen we iedereen bedanken voor al die leuke, lieve en grappige berichtjes!!! Erg leuk om te lezen. En Jose...hoe is het met dikke lola?

We zitten nu op Langkawi, een eilandje aan de westkust, dichtbij Thailand.
Erg groen en veel te doen hier dus...toch weer geen rust voor ons.

Afgelopen donderdag, 4 sept. zijn we hier aangekomen met de veerboot.
Was een relaxte overtocht, onderweg Kung Fo Panda en the Hulk gekeken.
Ging de tijd erg snel van.
De overtocht duurde 3 uur.
Om half 12 kwamen we aan en hadden gelijk een taxi om ons naar het resort te brengen...een cabin aan zee...erg bountyachtig. Witte strand hangmat tussen 2 palmbomen.
Na ingechecked te zijn hebben we de boel verkend. Het regende ondertussen weer eens. Overal waar we komen begint het te regenen...stille kracht?

Om half 4 bij Mr. Lee 2 excursies geboekt. Hij runt hier de toko voor oa OAD.Hij gaf ons wat info over het eiland, erg handig.
De volgende dag hebben we een rondje eiland gedaan met Mr. Lee als onze chaufeur en gids.
Eerst een souvenirswinkeltje met prachtige batikdoeken. Daar waren we naar op zoek.
En ja hoor... een hele mooie gevonden. Die zien jullie vast nog wel een keertje. Tis een afbeelding van de godess of mercy.
Toen naar een zeeaquarium, soort sealife, gegaan...de pinguins waren erg leuk, kregen net te eten.
Vervolgens met een boot door een mangrove gevaren, was erg gaaf. Daar hebben we veel adelaars gezien die net aan het dineren waren, verder gevaren naar een visfarm, hier waren verschillende vissen te bewonderen die in de mangrove wonen. Ook een spittingvis gevangen met mn blote handen, deze rakker kan door te spugen met water een prooi van 2 meter afstand naar beneden halen. Respect man. Vervolgens naar een batcave gevaren...erg indrukwekkend met al die vleermuizen hangend in het donker aan het plafond. Had iets scary.
Verder met de wagen hebben we bij het zwarte strand een cocosnoot verorberd. En toen weer richting het resort gereden. We waren behoorlijk moe maar voldaan.

FF gedouched en bijgekomen... en een lekker bakkie leut gedronken...ondertussen kwam er een bandje spelen, Dreamwave, erg leuk coverbandje.

Vandaag al om 6uur opgestaan, om 8.15 uur werden we met een touringcar opgehaald om een dagje te gaan snorkelen bij een eilandje hier ongeveer een uur vandaan.
We waren de enige Hollanders, de rest Chinezen en een verdwaalde Indier of 2.
We gingen met de boot vanaf de haven richting het eilandje, wat overigens beschermd gebied is, we moesten daar vooraf een formulier voor teken, dat we niks mochten meenemen of beschadigen, zoals koraal.
Eenmaal daar hebben we heerlijk gesnorkeld en gegeten.
Er zwommen kleine haaien die gevoerd werden, was wel een machtig gezicht.
De terugweg met de boot was HEFTIG!
Het was ondertussen gaan waaien en regenen. De boot ging alle kanten op. Spuugzakjes werden uitgedeeld, maar wij hielden ons dapper staande.Geen druppel verloren.

Morgen vertrekken we met de boot van 17.15 uur terug naar Penang voor 1 nacht om vervolgens 8 sept. met het vliegtuig naar Borneo te vliegen om daar....jawel...Orang Utangs te zien.
Erg spannend allemaal.

Jullie horen nog van ons,

Dikke kus, Luz&Edwin

• 06 September 2008 - 13:55

Tineke.:

Jezus wat zullen jullie moeten afkikken als je weer terug ben in Nederland.
    Maar 1 ding zal het zelde zijn als dat jullie daar ook steeds meemaken dat het regend,want dat doet het hier bijna constand en het waait ook veel.

Ik wens jullie nog een paar fijne dagen toe,en een hele goede terugreis.
    Groetjes Tineke.

• 06 September 2008 - 15:07

Jan En Anne:

Hoi Luz en Edwin
    We genieten van jullie verhalen. Azië heeft ons nooit zo getrokken, maar zoals jullie het beleven klinkt het allemaal erg leuk en die adelaars vind ik echt gaaf. Zo dichtbij!
    Ben weer benieuwd naar jullie belevenissen bij de Orang Utangs. Blijf lekker genieten en uitrusten doe je thuis maar weer.
    Groetjes Jan en Anne

• 06 September 2008 - 15:12

Ellen:

Wat een gave foto die van die adelaars.Noâh was helemaal onder de indruk(tis z'n lievelings dier).En Luz je hebt echt veel van een inuit.Ik mag maandag op bewoners-vakantie ook een hele belevenis,valt wel in het niet bij jullie avonturen.Heel veel plezier en tot het volgende bericht..xxxxxxxxxxxxx Ellen

• 07 September 2008 - 08:52

Teuntje:

Hai Jongens,

Gaaf zeg al jullie verhalen!
    Ik reageer wat laat maar deze week veel gedaan en gefietst naar alle lokatie's Ik VIND HET SUPER!!! Maar Edje ik mis je wel hoor!
    Leuk jullie zijn dus ook naar het koraaleiland geweest! Wij werden daar
    door kleine visjes aangevallen! Ik was doodsbenauwd. omdat het net stoomschokjes lijken.
    Gerrie Had natuurlijk de gootste lol omal die chinezen die aan het gillen waren.
    Vlakbij het vliegveld is ook een straat waar je lekker kan eten voor weining. en veel backpagers komen.
    veel plezier op borneo kijk maar even goed! Die aapjes ze lijken op onze Gerkito!!!! groetjes ook van Veerle

• 07 September 2008 - 09:26

Bibia:

slapen jullie wel af en toe tussendoor? hihi

• 07 September 2008 - 15:30

Priscilla:

heyhey,

ik kom jullie niet tegen op schiphol maandag 15 september ik ga pas om 3 uur de lucht in.zou wel grappig zijn zijn geweest hahahah geniet lekker van jullie laaste weekkie en we spreken elkaar snel weer xxxxjes sil

• 07 September 2008 - 18:21

Mariska:

wat gaaf wat jullie weer hebben ondernomen.
    Een goede vlucht naar Borneo en daar veel plezier met de 0rang Utangs.
    groetjes mariska

• 08 September 2008 - 10:32

José Louis:

Hey Kanjers,

Dikke Lola is wel een paar kilo afgevallen!!
    Jullie hebben het reuze naar jullie zin dat is te zien!
    Wanneer krijgen we een foto van jou te zien en aktie Luz?

Groetjes Josje