Kuala Lumpur-Den Haag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur-Den Haag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur-Den Haag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

14 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Zo...onze vakantie is bijna voorbij, over een paar uur zitten we in het vliegtuig richting zu hause.
Toch ook wel weer lekker.

Onze laatste dag op Kota Kinabalu was er een van doorbrengen in een grote shopping mall... daar was het lekker koel. Om half 2 waren we uitgeshopt en zijn we naar het vliegveld gegaan ( we heben overigens niets gekocht).
Om 15.45 uur gingen we de lucht in...dit keer was het geen rampenvliegtuig, alles zat nog aan elkaar. We kwamen zelfs een kwartier eerder aan in KL, joepiej.
Met de taxi was het vervolgens nog een uur rijden naar het hotel.

We hebben alles in het hotel gekwakt en zijn eerst een bakkie gaan doen bij Starbucks(jaaa daar is ie weer).
Daarna ff leker opgefrist in het hotel....ergens wat gaan eten en slapen.

Gister..13 september, na lekker wat te heben uitgeslapen...heerlijk ontbeten.
Een taxi genomen richting Batu Caves.
Dit is een grottencomplex, ontdekt eind 18de eeuw.
Het zijn kalkstenengrotten....met 272 treden kom je dan bij de ingang.
Deze grotten worden gebruikt als bedevaartsoord voor Hindoes.
Door alle grotten heen staan allerlei beelden van goden.
Erg indrukwekkend...overal hoor je gezang en ruik je wierook.
Er ging een man op zn blote knieen alle trappen op..respect!
Eens per jaar..eind januari, begin februari is er een festival,Thaipusamfestival,duurt 3 dagen, waar duizenden gelovigen naar de grotten komen om een plaatsje in het Nirvana te verdienen.
Dit gaat gepaard met rituelen, zoals zelfverminking en pennen door allerlei lichaamsdelen.

Na de trappen weer af te zijn gedaald ff wat gedronken....kokosnoot.
Toen een taxi genomen naar de centrale markt en daar een paar mooie souvenirs gekocht, een masker, een pop en eetstokjes. Wat een goed toerist betaamt.

Moe maar voldaan teruggekeerd naar het hotel.

Vandaag zijn we van plan om naar de grootste shopping mall van Kl te gaan.
Vanavond weer met de taxi naar het vliegveld. Om 23.10 uur vertrekt ons vliegtuig naar Ollanda.
En komen we om 5.35 uur aan in Amsterdam.
Dan zit ons avontuur er weer op.
We willen iedereen bedanken voor de leuke berichtjes.
En wellicht tot volgend jaar.

Dike kus, Luz/Edwin

• 14 September 2008 - 09:22

Maaike:

Niet zo veel reacties van mijn kant... weinig tijd en ook vakantie :D
    Heb jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken. Mijn conclusie: jullie hebben het erg leuk gehad!
    Fijne/veilige terug reis, of zijn jullie nu al thuis?
    Lieve groetjes Maaike

• 14 September 2008 - 10:29

Uus:

Lieve mensen, wat een geweldige verhalen weer en prachtige foto's, hoop dat jullie een heel voorspoedige terugreis hebben en hopelijk tot binnenkort, veel liefs

• 14 September 2008 - 13:40

Hans Peter:

En jullie bedankt voor dit uitgebreide reisverslag! Erg indrukwekkend. Welkom thuis en sterkte met de ontwenningskuur!

• 14 September 2008 - 15:50

Jan En Anne:

Leuk dat we zo konden meegenieten van jullie reis. Zijn benieuwd naar nog uitgebreidere verhalen. Hele goede reis terug.

Groetjes

• 14 September 2008 - 20:05

Ellen:

Ha die luzedje,
    ankt hiervoor.
    Welkom in Ollanda,we spreken gauw wat af om de uitgebreide fotoreportage te aanschouwen.Het is altijd een wens geweest om die richting op te gaan,aangezien ik niet echt het reislustige typje ben vind ik het fijn dat jullie en Mootje en mijn ouders dat voor mij doen,bed

• 16 September 2008 - 10:37

Marleen:

In 6 jaar tijd is me dit nog nooit overkomen..
    Wat ontzettend lief dat jullie een cadeautje hebben achtergelaten.
    Bijzonder attent van jullie! Heel erg bedankt!
    Groetjes Marleen

• 20 September 2008 - 15:44

Carla:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad.
    Wij zijn hier druk met de verbouwing v.d badkamer. Veel gewerkt , dus nu pas de laatste berichten gelezen en bekeken. Ik bel je gauw. Liefs en groeten.