Bogota, Buenos Aires - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Bogota, Buenos Aires - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Bogota, Buenos Aires

Door: Luz en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

08 November 2019 | Nederland, Amsterdam

Hola amigos y familia queridos,

We zijn nu in Buenos Aires, de laatste bestemming van onze reis. In ons laatste verslag eindigde wij bij onze laatste avond in Bogotá.

Dinsdag 5 november. Na het ontbijt in ons hostel namen wij een taxi naar het vliegveld van Bogota, Eldorado. Om 13.30 uur was de vlucht gepland. Uiteindelijk vertrokken wij iets over 14.00 uur. De vlucht verliep met veel turbulentie en kwamen wij om 21.15 uur aan in Buenos Aires. Met 2 uur tijdsverschil een vlucht van 5 uur. Na de paspoortcontrole en onze bagage hebben we een taxi genomen naar ons hotel. De rit duurde bijna een uur. En kwamen wij om 23.30 uur aan bij ons hotel in Palermo. Daar werden we vriendelijk binnengelaten en naar onze kamer gebracht. Wat een leuk hotel!!! Magnolia Hotel. Best een luxe. Maar wel lekker na 7 weken rondreizen.
Woensdag 6 november. Na een heerlijk ontbijt met keuze van de hele kaart (Broodjes, eieren, ham, kaas, fruit, yoghurt, jus d'orange, koffie, etc.. Genieten!!!), namen we de metro naar la Recoletta waar de beroemde begraafplaats is waar o.a. Evita Peron ligt. De begraafplaats stamt uit 1822. Hier liggen belangrijke personen die een rol hebben gespeeld in de Argentijnse geschiedenis. Er zijn meer dan 6000 graven en mausolea, waarvan er tientallen worden beschermd als nationaal monument. We hebben er doorheen gwandels in een paar uur. Erg indrukwekkend. In de buurt hebben we op een terras lekker nachos gegeten. Daarna zijn we weer terug gegaan met de metro. In de avond een restaurant opgezocht in de buurt en daar Milanesa gegeten, Luz kip in champignonsaus. Beiden vielen behoorlijk tegen.
Donderdag 7 november. Zijn we met de taxi naar de wijk la Boca gereden. De wijk waar de Tango is onstaan. Erg touristisch maar leuk om doorheen te wandelen met de bont gekleurde huizen en de vele Tango dansende stelletjes. We hebben daar lekker in de zon doorheen gewandeld. Vandaag een erg warme dag, boven de 30 graden.

Vanavond is onze laatste avond van onze reis. Morgen vertrekken wij om 16.40 uur met het vliegtuig naar Nederland. Waar wij op zaterdag 10.00 uur zullen landen op Schiphol. Fijn dat Arthur en mijn moeder ons komen ophalen met de auto. En fijn om straks iedereen weer te zien. Als afsluiting eten Luz en ik vanavond Parrilla in een restaurant. Parrilla is typisch Argentijns met veel gebraden vlees.

Queremos ser los primeros en agradecer a nuestra querida amiga Adriana, por el maravilloso tiempo en Trelew y el viaje a través de la Patagonia que nos regaló. Qué viaje tan maravilloso y qué amiga tan maravillosa eres. Hemos visitado tantos lugares hermosos, tuvimos conversaciones agradables, comimos comida deliciosa (el asado estaba delicioso) y bebimos mucho. Y se rio mucho (No pasa nada). Y muchos cantaron junto con la radio durante los viajes en automóvil (Karina la Princesita... Corazón Mentiroso). Gracias amiga querida. Gracias por su hospitalidad y por tanto amor. Nos sentimos como en casa en tu casa. Te queremos TANTOOO amiguita linda❤️ Amigos por siempre! Hasta pronto en Argentina o Holanda. Besosssss