Kota Kinabalu (Borneo)-Kuala Lumpur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu (Borneo)-Kuala Lumpur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu (Borneo)-Kuala Lumpur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

11 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Daaaaaaaar zijn we weer!!!

Op Borneo, waar het veel beter weer is....net zo warm, maar dan droog.

Na een nachtje in Georgetown( 7 op 8 september) op Penang, zijn we om kwart over 10 met het vliegtuig vertrokken naar Borneo.
We hadden last van veel turbulentie maar verder verliep de vlucht goed.
Het was wel behoorlijk lowbudget, nog net geen plakband om de vleugels bijelkaar te houden.

Om 13.50 uur kwamen we aan op de luchthaven van Kota Kinabalu.
Met de taxi naar het hotel wat we als eerste keus hadden. Helaas die was al volgeboekt...dus maar naar keuze 2. Mandarin hotel.
Die was wel oke voor 1 nachtje. Want de volgende dag wilde we gelijk een bus nemen naar Sandakan.
Na wat rondkijken en eten zijn we bustickets gaan kopen bij de busterminal.
Daarna een marktje op geweest en broodjes gekocht voor de busreis. Want tijd voor ontbijt was er niet.
Voor het avondeten een leuk restaurantje gevonden en daar heerlijk gegeten.

De volgende ochtend om half 6 opgestaan om de bus van 7 uur te kunnen halen.
Met een taxi er heen. je word meteen belaagd door allerlei mannetjes die jou maar al te graag in hun bus willen hebben. Gelukkig hadden we al tickets. Keurig op tijd stonden we daar, bleek de bus kapot te zijn en moest er een andere gehaald worden..dit grapje duurde gelukkig niet al te lang en vertrokken we maar een kwartier te laat.

Het werd een hobbelige rit met veel tussenstops...en klommen we langzaam maar zeker de bergen in. Wat een mooie natuur hier!!! Overal groen.
Na 6 uur kwamen we aan in Sandakan.
Gelijk een taxi( ja je moet hier wel)
richting wederom onze eerste keus hotel en wederom was deze ook volgeboekt.
Maar de eigenaar verwees ons naar een ander hotel en beldde of er nog plek was. En dat bleek het geval te zijn.
Aan de receptie een chagerijn( spreken geen Engels) maar de kamer was oke.
Eerst wat gegeten daarna lekker uitgerust op de kamer.
Toen we later op de avond uit het hotel kwamen bleek de straat uitgestorven te zijn. Geen winkel of restaurantje open!
Bleek iedereen in Mile 4 (Bandar Indah)te zitten, hier 6 en halve km vandaan.
Met allemaal restaurantjes en pubs.
Dus wij maar daarheen met een taxi.
En ja hoor.... genoeg keus.
Lekker gegeten ( sorry, maar tis hier echt super lekker eten).
Met als ober een homo die het echt heeft uitgevonden. Geweldig!!!!

Gister, 10 sept., vroeg opgestaan om ...Naar de Orang Utans te gaan.
Met een locale bus vertrokken we richting Sepilok.
Daar staat het rehabilitation centrum.
Daar worden jonge orang utan wezen groot gebracht en weer geleerd te overleven in de jungle.
Daar hebben we de hele dag rondgehangen.2 maal het voeren gezien en veel wilde apen gezien, want dit centrum staat midden in het regenwoud.

Al slingerend kwamen de orang utans aan, richting de voederplaatsen.
Machtig gezicht...al was het wel van een afstand. Via een loopbrug kon je verder het woud in.En kwamen we een hoop andere apen tegen, die Luz haar waterfles wilden jatten.Luz stopte het in de tas en dat had een aap gezien(slim he?)dus wat deed die kleine snotneus......Het nam een sprong en zat in Luz haar nek om vervolgens af te dalen naar de tas.Hij probeerde om in de tas te komen maar dat lukte gelukkig niet.Wat een brutale aap.Vele foto's genomen.

s'Middags weer met de laatste bus terug naar Sandakan.Moe maar voldaan.Vroeg gegeten en vroeg naar ons nestje gegaan.

Vandaag met de bus naar Kota Kinabalu gegaan.We zijn wederom vroeg vertrokken, om 8 uur.Weer hobbelig terug maar met een paar films die werden gedraaid was het goed vol te houden.Om 13.55 uur kwamen we aan in Kota Kinabalu.Een taxi genomen naar het hotel waar we de eerste dag ook verbleven toen we op Borneo aan kwamen.

En nu zitten we hier te internetten.
Morgen met het vliegtuig weer terug naar Kuala Lumpur.We vliegen om 15.45 uur en komen aan om 18.15 uur.
Daar verbijven we de laatste 2 dagen,lekker in een luxe hotel.

Heel veel groetjes en jullie horen nog van ons.
XXX Edwin en Luz

• 11 September 2008 - 14:31

"hostess":

Volgens mij hebben jullie echt een super vakantie gehad!
    Morgen kom ik om 10:00 aan op de luchthaven en moet tot 11 uur wachten op mn collega's dus we zullen elkaar net niet gaan zien.
    Misschien zondag nog in KL.. we houden contact!
    Groetjes Marleen