Kuala Lumpur-Tanah Rata- Cameron Highlands - Reisverslag uit , van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur-Tanah Rata- Cameron Highlands - Reisverslag uit , van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur-Tanah Rata- Cameron Highlands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

26 Augustus 2008 | ,

Hallo lieve mensen...daar zijn we dan eindelijk....helemaal vanuit Kuala Lumpur.

Na anderhalf uur vertraging, door een fout ronkende motor, vertrokken we om 22.30 uur de lucht in, richting Maleisie.Nog bedankt voor het wegbrengen Josje.
Lekker gegeten en goed geslapen. Om 15.55 geland op Kuala Lumpur.
Er stond een mannetje met bord omhoog (mr en ms Vandenberg)te wachten op ons en reden met nog 2 stelletjes naar het hotel, die hadden we alvast geboekt...scheelt zo'n eerste dag zoeken.
Wat een prachtig hotel,28 verdiepingen, grote kamer...ff lekker luxe, nu kan het nog.
Snel ingechecked om lekker te douchen en ergens wat te gaan eten en geld te scoren. Leuk restaurantje gevonden met heerlijke local gerechten..gegrillde eend en kip met rijst en noodles.
Helemaal gevuld weer terug gelopen naar het hotel en onderweg nog wat boodschappen gedaan.

Na een goed uitgerustte nacht, bedden lagen heerlijk, om 9 uur aan het ontbijt. En wat voor ontbijt..het ontbrak aan niets..fruit,eieren,brood, rijst, groente, pannenkoekjes, verschillende soorten juices.
Daarna een excursie geboekt bij een hostess...ze kwam met nog wat tips voor onze rondreis. Erg lief...ze bracht het uitgetypt op onze kamer.

Het werd tijd om de stad te verkennen en zijn we met de taxi naar het nationaal museum gegaan...ff wennen om over de prijs te onderhandelen.
Het museum heeft een mooie collectie over de geschiedenis, cultuur en flora/fauna over Maleisie.
Daarna naar de Orchideeentuin gegaan.
Was ondertussen erg warm geworden...dus zo in de schaduw was goed te doen. En wat een rust daar...zo in de drukke stad.
Helemaal uitgeput van de hitte weer terug gegaan naar het hotel...douchen en ff bijkomen.
s"Avonds met de monorail naar Chinatown gegaan...rondgelopen over de markt.
Gelijk een busticket voor naar Cameron Highlands gekocht voor 27 aug.
Met de monorail naar de Petronastowers gegaan....prachtig zo in het donker met al dat licht.
Een visrestaurantje gevonden onderweg.
Daarna terug naar het hotel.

• 26 Augustus 2008 - 13:57

Mariska En Jos:

Hoi Edwin en Luz
    Als ik de eerste berichten zo lees gaat het prima met jullie.
    Mooi weer ,lekker eten en al wat leuke dingen ondernomen.
    Nou ga zo vooral door lekker genieten groetjes van Mariska en Jos

• 26 Augustus 2008 - 18:39

Ann:

Edjuh en luz ,

Stiekum een beetje SJALOERS ;-) , jullie doen het toch maar!.Super !. Zorg goed voor elkaar , geniet van alles wat jullie zien en kom vooral met mooie en stoere ;-) verhalen "thuis".

X Ann

• 26 Augustus 2008 - 19:40

Ineke:

Hoi luitjes,

Fantastisch te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Geniet van jullie vakantie,
    groet van Ineke

• 26 Augustus 2008 - 20:13

Tineke.:

Hallo Ed en luz,
    Fijne dag jullie had naar je zin hebben,dat de eerste maaltijden goed zijn bevallen.
    Al mooie dingen hebben gezien,volgende keer ga ik wel mee om jullie koffers te dragen(grapje)
    Lekker genieten nog van het weer het eten en de mooie bezienswaardigheden.
    Ik zal het wel zien aan de foto's neem ik aan!!!
    Groetjes Tineke.

• 27 Augustus 2008 - 08:15

Judith:

Hi Edwin en Luz,

Leuk om allemaal te lezen!
    Komen er binnenkort wat foto's op? Ben benieuwd wat er daar allemaal te zien is :-)

Groetjes Judith

• 27 Augustus 2008 - 23:32

Marcooohhh:

Wie is toch die gekke indiaan op de foto:-) Veel plezier daaro!!!