Tanah Rata - Penang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Tanah Rata - Penang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Tanah Rata - Penang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

31 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo luitjes!!!

Nou de jungletocht... was echt wel gaaf.
We werden om 9.00 uur opgehaald, door een mix van Rambo, Crocodile Dundee en Steve Irwin. Hij kwam aangereden met een bak van een 4x4 jeep. Na een Frans stelletje, 2 Japanners en een Maleis gingen we eerst 40 minuten rijden om de gids op te halen en vervolgens een stuk de jungle in te rijden. Alleen dat al was een beleving. Door diepe kuilen, smalle paden en omgewaaide bomen. Geshaked en al kwamen we aan daar waar we te voet verder de jungle ingingen.In rustig tempo liepen we door de modder,en over smalle bambobruggen. Het werd steeds ruiger en steiler. De gids liet wilde gember en een kruid die naar tijgerbalsem rook zien.
Ook liet hij 2 hele grote en zeldzame planten zien.De naam is me even ontschoten, die krijgen jullie nog te goed.

Na ongeveer 2 uur zijn we terug gelopen richting een waterval...lekker fris was dat, wel ff lekker want we waren flink bezweet.
Na de verfrissing nog een half uur gelopen, terug naar de jeep.
Een stukje verderop was er een Orang Asli dorp. Dit is de origele bevolking van Maleisie. We kregen een demonstratie blaaspijpschieten en mochten het zelf ook proberen.
Ging erg goed, Luz en Ik schoten alle keren in het vlak.
Daarna mochten we het dorpje bekijken...maar dat was niet echt bijster interessant.

Hierna teruggereden naar Brinchang om vervolgens met een taxi naar Tanah Rata te gaan. Rambo ging nog ergens anders heen met de 2 Jappen en Maleis.

Eenmaal terug in Tanah Rata een kop koffie bij Starbucks gedronken.( ze hebben er 102 in Maleisie)
Daar vroeg een meisje van de bediening of wij, als soort van oefening voor haar, koffie wilden proeven met daarbij de uitleg hoe je dat moest doen. Ruiken, Slurpen, in je wang spoelen. We konden het dat kind niet weigeren, dus vooruit dan maar.We kregen gratis koffie + wat cake...mooi meegenomen toch?
Terug in de guesthouse gedouched en ff een uiltje geknapt om plots om half 6 wakker te schieten.
Toch wel spierpijn!!!
Nog wat gegeten in het dorp en rondgelopen. Om vervolgens vroeg naar bed te gaan.
We waren toch nog wel moe.

Lekker lang uitgeslapen en ontbeten.
Het is feest vandaag in Maleisie, Onafhankelijkheidsdag.
Maar daar was niet zoveel van te merken hier in het dorp.Wel super druk. Dus maar een dorp verder gegaan met de taxi. Op zoek naar vertier.
Maar ook daar niet zo veel te doen.
Wel een marktje, dus daar maar heen gegaan. Na een uurtje hadden we het wel weer gehad.
Na moeizaam zoeken toch een taxi gevonden, en terug gegaan naar Tanah Rata.
Lekker Roti gegeten met banaan en honing.

Morgen vertrekken we om 8 uur 's ochtends met de bus naar Penang.
Een eilandje hier 5 uur vandaan wat te bereiken is met een brug. We hebben er super veel zin in.

Tot gauw,

X Luz&Edwin

• 31 Augustus 2008 - 14:40

Jan Verburg:

Ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen. Geniet er van, dan genieten wij op afstand mee.
    PS. Laat Edwin wat vrolijker kijken op de foto's.
    Groetjes en veel plezier!
    Anne en Jan

• 31 Augustus 2008 - 22:24

Neil :

Het klinkt allemaal erg gaaf. Ongelofelijk, dat jullie nog tijd weten te vinden om al jullie belevenissen op "papier" te zetten.De schrijfstijl is ook niet mis,ik ben zo geboeid door jullie verhalen dat ik straks meteen een boek pak.Oh ja, vergeet niet om ook wat uit te rusten.
    Liefs, Gerda en Neil

• 01 September 2008 - 10:32

Bibia:

Hoi Edwin en Luz!
    Wat leuk om al jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Gaaf hoor wat jullie allemaal zien en doen!
    Geniet er maar van samen!!
    Groetjes Bibia

• 01 September 2008 - 16:37

Christine:

halloo,hey klinkt super allemaal!!!!kan je die rambo niet voor me meenemen luzy?!onwijs veel plezier nog!!!!xxxx

• 01 September 2008 - 19:39

Arthur:

Heyyy Ed en Luz!
    Wat een geweldige reis tot nu toe, erg leuk om te lezen ook hoe het jullie vergaat daar in de Oost. Jullie maken er in ieder geval iets geweldigs en onvergetelijks van. Nou, nog een paar dagen en dat vliegen wij naar de zon.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende mailtje!
    Dikke smakkert van Arthur en Gita.

• 03 September 2008 - 22:03

Marrecoohhh:

Dag jongelui! Leuke verhalen uit het Oosten. Pas maar op met dat blaaspijpen, kan je mooi wat van oplopen. Dat was de hobby van muh oudste broer EN nu ben ik de oudste... I rest my case (ik rust mijn zaak dus:-) Blijf lachuh!
    Kus voor Ed en n tik voor Luz