Salento, Medellin, Santa Marta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Salento, Medellin, Santa Marta - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Salento, Medellin, Santa Marta

Door: Luz en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

30 Oktober 2019 | Nederland, Amsterdam

Hola familia y amigos queridos,

Como estan? Hier alles goed. Colombia is een prachtig kleurrijk land.
Oke, we zijn bij Salento gebleven, op de dag dat wij aankwamen.
zondag 20-10, We werden vriendelijk ontvangen bij Hostel Tralala en konden gelijk onze kamer op, klein maar gezellig. Daarna gingen wij het centrale plein op waar er een braderie was. Overal kraampjes met goederen en lekker eten. Er stond een ouder echtpaar te dansen, met geluidsinstallatie en een potje met geld. En ze bleven maar gaan.... waarschijnlijk Duracel batterijen in. 's Avonds stonden ze er nog. We hebben gelijk buskaarten bij het busstation gekocht om naar Medellin te gaan over een paar dagen. 's Avonds hebben we parilla gegeten, Luz mixed grill en ik choriso. Was heerlijk. Vroeg naar bed gegaan daarna want het was een lange dag geweest.
maandag 21-10, Het regende vannacht en dat ging overdag door. Het was ons opgevallen dat er steeds maar zwarte stukjes op ons bed vielen, vanaf het plafond. We dachten gelijk aan houtworm. Dit uiteraard doorgegeven aan de hostel medewerkster. Zij zou het doorgeven aan de Nederlandse eigenaar. Die meteen kwam en zijn verontschudigingen aanbood. Hij stelde voor om ons de cabaña geven. Een upgrade! Want veel luxer en een op zichzelf staand huisje. Wij helemaal blij. Nog even gekletst met de eigenaar die er helemaal doorheen zat na 10 jaar Colombia. Hij wil eigenlijk weer terug naar Nederland. We hebben die dag verder lekker genikst. Wat rondgelopen in het dorp. 's Avonds er even uit om te eten en lekker weer terug naar onze cabaña. Daar een paar films zitten kijken met een drankje en chips.
dinsdag 22-10, Na het ontbijt zijn we met een jeep vanuit het dorp naar Valle de Coccora gereden. We zaten met een leuke groep mensen in de jeep. Uit Israël, Nederland, Mexico en Colombia. Valle de Coccora is een vallei waar o.a. grote palmbomen staan. Na 20 minuten kwamen wij daar aan. Daar hebben we een paar uur gewandeld. Langzaamaan begon het te miezeren en werd het een blubber boel. Maar dat mocht de pret niet drukken. Erg indrukwekkend, de glooiende heuvels met de reuze palmbomen. Je waant je in Jurrasic Park. Na afloop nog een bak koffie gedaan met een heerlijke taart. Daarna weer terug met de jeep naar Salento gegaan. In het dorp hebben we geluncht en zijn daarna naar de hoogste punt van Salento gelopen voor een mooi uitzicht. Een behoorlijke klim maar de moeite waard.
woensdag 23-10 zijn we vroeg opgestaan om de bus van 8.00 uur naar Medellin te nemen. Een rit van 8 uur. Die verliep uitstekend. Ook in deze bus hadden we films om uit te kiezen met een beeldscherm voor je. De tijd verliep zo lekker snel. In Medelin aangekomen hebben we direct een taxi genomen naar Hostel Black Sheep. De oude taxichauffeur kon het maar niet vinden en bleef rondjes rijden en maar op de door ons gegeven briefje met adres kijken. Inmiddels werd het donker en begon het keihard te regenen en te onweren. Na 40 minuten, wat eigenlijk 10 minuten zou moeten zijn volgens het hostel, kwamen we aan. Gelukkig hadden we van te voren een prijs afgesproken met de taxichauffeur. We konden gelijk de kamer op. Die zag er netjes uit. In de buurt een ons hostel een Mexicaans restaurantje gevonden waar we heerlijk soep en nachos hebben gegeten. Na deze vermoeiende dag vroeg naar bed gegaan.
donderdag 24-10, In de buurt zijn we lekker gaan ontbijten bij een heel leuk restaurantje. Daarna de metro genomen naar de Teleferico, een kabelbaan, om naar een hoog punt buiten de stad te gaan. Wat een uitzicht. We gingen ook over een arme wijk wat erg schrijnend is. Maar ook over een stuk jungle. Boven maakten we een wandeling door een park. Weer beneden zijn we terug gegaan met de metro naar ons hostel. 's Avonds zijn we gaan lopen naar het centrum om daar heerlijk te eten.
vrijdag 25-10 Deze dag hadden wij een excursie geboekt en werden we om 9.30 uur opgehaald met een terreinwagen om naar Guatapé te gaan. Rond half 11 stopten we ergens om daar uitgebreid te ontbijten. Daarna reden we een stuk op het dak van de terreinwagen naar de snelweg, wat een leuke beleving was. Weer terug in de wagen verder gereden. Bij een meer zijn we gaan zwemmen, even afkoelen want het was warm. En zijn we verder gereden naar een grote rots met 659 treden. Piedra del Peñol. Dat was een behoorlijke klim, 200 meter hoog. Maar wat een uitzicht!!! Na de klim werden we opgehaald en kregen we een uitgebreide lunch aangeboden. Heerlijk! Daarna reden we naar het dorp Guatapé. Een dorpje waar de huizen allemaal afbeeldingen op de muren hebben van het beroep wat uitgeoefend wordt. Leuk om te zien. Na een uur gewandeld te hebben zijn we in anderhalf uur teruggereden naar Medellin. 's Avonds niet meer uiteten gegaan want we zaten nog vol van de uitgebreide lunch.
zaterdag 26-10, Na een heerlijk ontbijt in hetzelfde restaurantje als eergisteren zijn we met de metro naar de Botanische tuin gegaan. Daar was het lekker koel, want wederom was het een warme dag. En een oase van rust in een drukke stad. We hebben er heerlijk gewandeld, fruit gegeten en maar weer eens een bakkie genomen. Weer terug in ons hostels hebben we de rugzakken weer bepakt want de volgende dag vliegen naar Santa Marta. Een kleine stad aan de Caribische kust, in het noorden van Colombia. 's Avonds hebben we Italiaans gegeten, Luz lasagne en ik pizza quattro formaggi. No Adriana, no pizza con piña. Pizza si, piña si, juntos no =P No pasa nadaaaa.
Wat een gave stad is Medellin, zo groen, bruisend en veel te doen. We hebben er een leuke tijd gehad.
zondag 27-10, Rustig opgestaan. Om 8.30 uur kwam de taxi ons ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Op het vliegveld ontbeten. Nog even Adriana en Ale een berichtje gestuurd om ze succes te wensen want vandaag zijn de presidentsverkiezingen in Argentinië. Het land zit in een behoorlijke crisis en het zal gaan om Macri en Fernandes. Een keuze uit twee kwaden in de ogen van vele Argentijnen, zo ook voor Adriana en Ale. Ladrones... todos.
We vlogen om 11.40 uur richting het noorden. De vlucht verliep goed en we waren er keurig op tijd. Nadat we de bagage hadden zijn we meteen naar de balie van Avianca gegaan om meteen de tickets te kopen voor 4 november want dan vliegen we via Cartagena terug naar Bogota.

Nu zitten we alweer een paar dagen in Santa Marta en schrijven we deze blog in onze kamer van het hostel.
Over onze dagen hier en Cartagena schrijven we in onze volgende blog.

Chau y hasta prontito,

Besosss

Luz en Edwin

• 30 Oktober 2019 - 08:29

Mariska:

Hoi Edwin en Luz, weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen.
    Liefs Mariska

• 30 Oktober 2019 - 09:29

Arthur:

Heej Ed en Luz!
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Mooi en leuk verslag weer

• 30 Oktober 2019 - 10:47

Marco:

Hola! Klinkt weer fantastisch. Veel eten en veel lopen:)

• 30 Oktober 2019 - 13:04

ADRIANA:

Amigo que lindo viaje, sus aventuras y anécdotas ( pizza y piña si juntos no jajajajajaj) ... es lindo leerlos
    disfruten mucho este viaje . hasta pronto los quiero amigos .

• 30 Oktober 2019 - 19:13

Angelique En Ernst:

donde estan las fotos?

Geweldige avonturen en bedankt voor het leuke verhaal! Geniet nog even!
    Xxx

• 31 Oktober 2019 - 15:38

Peter:

Hola Luz en Ed!

Geniet van het mooie Colombia!
    Groetjes vanuit de Canarias!

Peter

• 01 November 2019 - 06:06

Ruud:

Hola Luzzz en Edjuh!! Supergaaf weer. Wat een mooie verhalen.
    Fijn dat jullie keus om in plaats van Bolivia naar Colombia te gaan goed is uitgepakt. Ben blij voor jullie. Nu nog een volle week vakantie. Geniet!!
    Groetjes,
    Ruud

• 01 November 2019 - 14:27

Sabrina:

Super leuk weer vrienden, nog een week, geniet nog even! We kijken er naar uit jullie weer te zien. Dikke kus van ons

• 06 November 2019 - 10:53

Carla:

Hoi Luz en Edwin
    Wat super hebben jullie het weer. Zoveel mooie spannende dingen gezien en gedaan. Geniet nog even.
    Liefs van ons allen.