Kuala Lumpur-Tana Rata-Cameron Highlands deel 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur-Tana Rata-Cameron Highlands deel 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur-Tana Rata-Cameron Highlands deel 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

27 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo daar,

Sorry...het ging een beetje mis bij het vorige bericht, we moesten stoppen want de toko ging sluiten en ook nog eens 3 keer hetzelfde. OK alle begin is moeilijk.

Waar waren we gebleven...
De volgende dag zijn we om 8.45 uur vertrokken naar Melaka.
Met nog 2 stelletjes, 1 Australisch en 1 Chinees een busje in, reis duurde 2 uur.
Onderweg vertelde de chauffeur erg veel over wat we zoal tegenkwamen.
Melaka is een koloniaale stad geweest van o.a. Portugal,Nederland en Engeland.
Veel Nederlandse gebouwen en een molen te zien.Erg bijzonder.
Er reden veel betjah's rond, de een nog bonter dan de ander...helaas geen tijd gehad om er in te zitten.
Verder hebben we een museum bezocht over de koloniale tijd.
Onze voorouders hebben er lekker huisgehouden.
Ook nog een erg oude kerk, meer een ruine bezocht met daarin grafstenen uit die tijd, vooral met Nederlandse opschriften.
Na afloop heerlijk gegeten in een traditioneel Maleisisch restaurantje.
Nog ff wat rondgesnuffeld in Chinatown(die Chinezen zitten ook overal).
Vervolgens weer teruggekeerd naar Kuala Lumpur.
We hadden zo'n trek in koffie dus zijn we Starbucks ingedoken. Jammiejjjj.

Vroeg naar ons nestje gegaan want de volgende dag om 5.30 opgestaan....voor de volgende bestemming...Tanah Rata- Cameron Highlands.
We waren al vroeg op het busstation, konden we nog ff daar rondkijken en evt wat kopen voor onderweg.
We waren wat foto's van elkaar aan het maken... vonden de busomroepers erg grappig, want die stonden gelijk van...wij ook op de foto terwijl ze Kung-Fu bewegingen maakten. Ook een stel Philipijnse meiden wilden wel op de foto. Erg grappig allemaal.
Ondertussen snoep met de meiden gewisseld...dachten dat de Manneke Pisdrop de afbeelding van een heilige was. Ik heb het maar zo gelaten.

Half uur later dan gepland vertrok de bus, helemaal vol.
Half 1 daar aangekomen...in een zeer regenachtig dorp.
Er stonden een paar mannetjes te roepen of wij in hun hostel wilden verblijven.We hadden gelukkig al in de Lonely Planet gekeken en wisten dus al waar we wilden zijn.
Hillview Inn. En die had gelukkig kamers genoeg over.
Ff de kamer bekeken...we waren tevreden...gelijk voor een paar dagen geboekt.
Daarna opzoek gegaan naar excursies bij een agent.
Een Nature Discovery Tour geboekt.. met daarin een jungletocht en bezoek van een theeplantage.
Helaas geen tocht naar Taman Negara kunnen boeken ivm Onafhankelijkheidsdag die precies daarin valt en daardoor geen kamers meer beschikbaar waren.
Errug jammer.
Gaan we hiero nog wat dingen bezoeken, zoals Sam Poh tempel..met 1000 Budha's, vlindertuin en rozentuin.

Maar dat lieve mensen......komt de volgende keer.

Morgen vroeg op voor de jungletocht.

Tot weder, XXX Luz&Edwin

• 27 Augustus 2008 - 10:20

Marleen:

Per ongeluk kwam ik jullie site tegen!
    Wat leuk dat jullie een dagboek bijhouden zeg.
    Wat jammer van de Taman Negara zeg, had ik niet verwacht.
    Maar de Cameron Highlands en Langkawi hebben ook prachtige jungles hoor!
    Heel veel plezier!
    Groetjes de hostess :-)

• 27 Augustus 2008 - 10:25

Josje:

Hey Kanjer,

Wel jaloers op Starbucks koffie!!
    Blij te horen dat jullie genieten!

Liefs Josje

• 27 Augustus 2008 - 16:19

Tineke.:

hallo luitjes,
    Zo te lezen hebben jullie in korte tijd al veel gezien en gedaan leuk hoor.
    Ik zit vol spanning steeds jullie reisverslag te lezen,leuk om zo op de hoogte te blijven. Nog een fijn tijd toegewenst.
    P.S Edwin Toni is gisteren op genomen bij parnassia ze zit nu in de Mangostraat ik ga haar wel een keertje opzoeken als dat mag,ik hou je wel op de hoogte.
    Maar jullie moeten nu lekker gaan genieten van je vakantie.Groetjes Tineke.

• 27 Augustus 2008 - 20:41

Mandy:

Tjeeminee, wat een hoop gedaan al!!!!
    Geniet ervan he? Lekker zonnetje, eten, natuur...oh ik wil ook weer!!!
    XX

• 28 Augustus 2008 - 07:14

Llbel:

Hi,

Jongens jullie hebben 3 weken nodig om bij te komen van de vakantie!Wat een druk programma zeg.Groot gelijk hoor lekker het onderste uit de tjebok halen.Plezierrrr Elle

• 28 Augustus 2008 - 07:29

Aveline:

Ontzettend leuk om mee te lezen hoe jullie je vakantie beleven. Heel veel avontuur en plezier, gr. aveline

• 28 Augustus 2008 - 13:38

Carla:

Hoi luitjes
    wat een geweldige vakantie hebben jullie tot nu toe al gehad. Geniet 3 dubbel ervan. gr. en XXX

• 29 Augustus 2008 - 06:53

Mariska:

hoi Ed en Luz
    leuke foto's,het guesthouse ziet er goed uit. groetjes van Mariska

• 29 Augustus 2008 - 16:58

Rosh:

Joehoe over there! Ja hoor ze zijn weer de continenten aan het veroveren :-) Luz met haar charme en ondoorgrondelijkheid en Edjuh met zijn onweerstaanbare lichaam en zijn getatoeerde voetjes! Hoop dat jullie onvergetelijke indrukken opdoen en meenemen in jullie dagboek der herinneringen...
    Hier alles ok. Vakantie achter de rug in Nederland. Voor het eerst gezeild en donderdag een sloep gehuurd, weer ervaringen rijker dus ;-)
    Tot later!
    Dikke kussen voor jullie beiden!
    Rosh xxx

• 30 Augustus 2008 - 21:41

BennY:

Leuke foto's!
    Jungle tocht? eek! weet je wel hoeveel insecten daar rond kruipen?!

Ik wil wel een foto zien van al die boeddhisten. Ga vooral door met foto's plaatsen, erg leuk! Goed reis verslag ook.

• 31 Augustus 2008 - 11:26

Ruudje:

He kinders,
    Wat ontzettend gaaf zeg, jullie reisverslagen. ben benieuwd naar de volgende. Geniet er van. Kijik uit voor de chinezen.HAHA