Penang - Langkawi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Penang - Langkawi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Penang - Langkawi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

03 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo daaro in het verre Hollanda,

Nou zeg, zijn we de vorige keer vergeten op te schrijven wat we nog meer hebben gedaan in de Cameron Highlands... gewoon 2 dagen geskipt.

We zijn namelijk ook nog naar de theeplantages geweest en een jungletochtje door de mostyforrest.
We gingen met een groepje Duitsers, Engelsen en Chinesen. Lekker internationaal.
Eerst flink de bergen in gereden..was een behoorlijke klim.Naar de theeplantages.
Tis van een bedrijf BOH, In 1929 gesticht.
Wat een geweldig gebied met al die theevelden.Nog de theefabriek bezocht en natuurlijk een kop thee gedronken.
Daarna naar het hoogste uitkijkpunt, een toren die we moesten beklimmen, behoorlijk stijl...helaas het was bewolkt..zag je nog geen ruk.
Hierna naar beneden gereden om vervolgens de jungle in te gaan.
Hier kregen we uitleg over planten en dieren die hier voorkomen.

De dag erna zijn we met de taxi naar de Sam Poh temple geweest.
Hier staan geweldig veel Budha's.
Heel indrukwekkend.
Zo dat is weer bijgewerkt.

Nu zijn we op Panang, een eilandje aan de westkust.
Met de bus was het ongeveer 6 uur rijden vanuit Tanah Rata.
Een giga resort..we zitten op de 25ste verdieping. Met uitzicht op zee.
Eerst een beetje de boel verkend en wat eten gescoord En op tijd naar bed gegaan...het reizen is soms erg vermoeiend.

De dag erna hebben we de hoofdstad van dit eiland bezocht..Georgetown.
We zijn met de locale bus gegaan...dus afwachten waar we terecht kwamen..toch wel redelijk centrum.
Daar hebben we alvast de vliegrickets gekocht bij Air Asia naar Borneo...das wel handig, hoeven we daar niet meer aan te denken.
Vervolgens door Chinatown gewandeld, langs allerlei winkeltjes.
In een restaurantje heerlijke Chentol gedronken en loempiaatjes en viskoekjes gegeten.

Ook hebben we ons in een trishaw geperst.. die man maaktte ervoor een aanrijding toen hij ons wild zag zwaaien voor een lift. Jullie begrijpen dat we het bijna niet durfde om bij hem in te stappen.
Maar ja..toch maar gedaan, en dat was een hele beleving zo met dat fietsje door de drukte.
Nog wat rondgekeken in een giga shoppingmall..en toen was de dag ook weer om.
Toen met een taxi terug naar het hotel.
s'Avonds lekker gegeten in een restaurant....daarna naar de avondmarkt gelopen, zo 10 minuten daar vandaan.
Het begon helaas onwijs te regenen en te onweren.
Toch maar doorgelopen, maar veel kooplieden waren al bezig met inpakken, vanwege het slechte weer.
Nog ff rondgelopen, maar niks gekocht.Kijken, kijken en niet kopen.

Vandaag hebben we een aantal tempels bezocht met een privechaufeur.. lekker luxe.
We begonnen bij de Kek Lok Sie temple.
Hierin ligt onderander de liggende Budha van 33 meter lang. Erg indrukwekken, zoveel kleuren, daar tegenover was er een Birmese tempel, ook er mooi, Bam Po Thar temple.
Daarna zijn we naar de Snaketemple gegaan, er lagen giftige slangen her en der verspreid over takken. We dachten dat er meer waren en lekker over de vloer zouden kriolen. Maar dat was dus niet het geval.

Vervolgens naar de Botanischetuin gegaan.
Daar liepen apen rond, maar erg schuw. Deze tuin grenst aan de jungle, dus wilde apen. En uitkijken dat ze niks van ons jatten.
Maar te schuw...kwamen niet in de buurt.
Er waren erg mooie planten en bloemen te zien en een oase van rust in deze erg drukke stad.

Toen waren de 4 uur vol die we voor deze taxi hadden gereserveerd.
Terug naar het hotel,gegeten en toen naar het Toymuseum gegaan.
Hier in de buurt. Was erg leuk, allemaal speelgoed uit film, series, tekenfilms en computerspelen.
Erg leuk om te zien.
Toen de gewassen kleding opgehaald en daarna lekker gaan zwemmen en in de zon gelegen.

Mogen vertrekken we met de boot van 8.30 uur naar Lankawi. Een eiland ook aan de westkust hier 3 uur vandaan.
Hier zijn we van plan wat meer te relaxen, maar of dat gaat lukken.....?

Houdoe...tot wederschrijfs.

XXX Luz&Edwin

• 03 September 2008 - 13:22

Mariska:

Hoi Edwin en Luz leuk om allemaal weer te lezen wat jullie ondernemen. groetjes en veel plezier mariska

• 03 September 2008 - 13:54

Priscilla:

hey luz en edwin

leuk man om jullie verhalen te lezen en jullie hebben zo te lezen lekker naar je zin.
    nou probeer ook maar lekker ff te chillen hahahah denk maar aan mij hahahhaha heel veel plezier nog op vakantie

xxxxxxxjes sil

• 03 September 2008 - 16:24

Carina:

he gaaf dat jullie zoveel dingen bezichtigen leuk geschreven! net alsof ik er ook ben :D

kijk uit naar de volgende verhalen

xxxxxxx carina

• 03 September 2008 - 19:24

Tineke.:

Jezus jullie hebben al veel gezien en gedaan zeg,wel heel leuk,maar ook ontzettend vermoeiend.
    Als je terug ben kan je nog wel een week vakantie gebruiken om een beetje bij te komen en alles te verwerken denk ik zo.
    Maar goed je kan nog even genieten.Groetjes Tineke.

• 04 September 2008 - 13:07

Hans Peter:

Tja..dat krijg je, als je in zo'n moordend tempo gaat! Ben je zomaar twee dagen kwijt. Gelukkig hebben jullie ze weer gevonden. Zijn jullie ook nog ff afgeslagen naar Suriname om Roti te eten? Leuk al die uitgebreide verhalen en interessante foto's. Blijf zo doorgaan, maar denk aan de bloeddruk!

• 04 September 2008 - 21:23

Christine:

jaja..weten jullie zeker dat het een thee-plantage was?Hahahahaha..
    leuk he luz,op zo'n pijp blazen,hopelijk had je niet teveel gedronken..xxxx