Amsterdam-Parijs-Santiago-la Isla de Pacua - Reisverslag uit , van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Amsterdam-Parijs-Santiago-la Isla de Pacua - Reisverslag uit , van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Parijs-Santiago-la Isla de Pacua

Door: Luz en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

30 September 2011 | ,

Hallo allemaal.

Hier zijn we dan eindelijk, na een week radiostilte.
We zitten nu in een internetcafé in Hanga Roa op Paaseiland.
Maar laten we bij het begin beginnen.
Zaterdag 24 september zijn we door Arthur en mijn moeder met de auto weg gebracht naar Schiphol en om 18.00 uur vertrokken richting Parijs.
Om vervolgens om 23.20 uur naar Santiago de Chile te vliegen.
We hadden geen stoelen naast elkaar, maar een lief Chileens meisje wilde wel met ons ruilen van stoel.
De vlucht verliep prima, we zaten naast een paar Chilenen waar we gezellig mee hebben gepraat.
We hadden keuze uit veel films en hadden een eigen scherm.
Something borowed, Pirates of the Caribien, X men, etc.
Om 08.30 uur kwamen we aan in Satiago.
Een snelle doorgang door de duane en op zoek naar een taxi die op ons zou wachten.
Maar helaas, die stond er niet.
Een man van een taxibedrijf ging voor ons bellen naar het hotel.
Ze wisten van niets...dus zelf maar een taxi geregeld. We waren zelfs nog goedkoper uit.
De rit duurde ongeveer 20 minuten.
Het hotel was erg leuk en werden leuk ontvangen.
Na de kamer te hebben gechecked de rugzakken te hebben neergeploft en wat opgefrist gingen we de buurt verkennen.
Maar niet eerder nog dan ons eerste Chileense kop koffie te hebben gedronken.
Het was ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum van de wijk Provendencia.
Veel was dicht want het was zondag.
We hebben heerlijk een hotdog en een uitsmijter hamkaas gegeten met jugos de naranja.
Nog even water gehaald in de supermercado en toen terug naar het hotel.
Even wat gaan rusten, en ondertussen was het 17.00 uur geworden waardoor wij geen zin meer hadden om eruit te gaan. Zo moe waren we.
Tot de volgende dag 8.00 uur heerlijk geslapen.

Maandagochtend eerst heerlijk ontbeten. Er was van alles aan buffet.Gebakken ei, vers fruit, broodjes, taartjes, cake, ham ,kaas, etc.
Toen op weg naar het grote centrum van Santiago.
We hadden het plan om met de metro te gaan...dus daar opzoek naar.
Er was gelukkig een halte vlakbij.
Via een overstap uitgestapt bij plaza de armas.
Daar is veel te doen in de buurt.
Helaas was het museum gesloten op maandag. Dus gelijk doorgelopen naar het Presidentieel paleis. Helaas konden we niet naar binnen, er waren een hoop hooggeplaatste heren/dames.
Het zonnetje scheen heerlijk, 32 gr.
Verder wat rondgelopen en onderweg bedacht om alvast de tickets te kopen naar Mendoza( Argentinië).
Waar wij heen reizen op zaterdag 1 oktober.
Hierna wat gegeten op de mercado central. Een gigantische hal met allemaal visrestaurantjes.
Wij hebben empanadas gegeten met een salade.
Toen terug naar het hotel met de metro.
´s avonds heerlijk gegeten in een restaurantin de buurt. Luz had zalm met gebakken aardappels en Ed hete kip met salade.
Daarna alvast de rugzakken weer ingepakt want de dag erna vliegen naar Paaseiland( of la isla de Pascua of rapa Nui).

Na een heerlijk ontbijt met een taxi weer richting het vliegveld.
Waar wij om 09.20 uur vertrokken met LAN Chili richting Paaseiland.
De vlucht verliep goed. Bij aankomst werden we verwelkomt met bloemenkettingen.
Met 2 Zwitserse meiden werden wij naar hostal Vaianny gebracht.
Onderweg werden we alvast wat wegwijs gemaakt door Claudio.
Hij werkt bij de hostal.
Na wat te zijn opgefrist zijn we met Christina en Stefanie( de 2 zwitserse meiden) wat gaan eten (tuna y queso empanadas) en wat rondgelopen.
Het was al aardig laat geworden dus daarna niet meer gaan dineren maar lekker wat gelezen in onze cabaña.
Voor de volgende dag hebben we een tour geboekt om Moai´s te bekijken.

Na wederom een heerlijk ontbijt werden we samen met Christina en stefani, een Braziliaanse en 2 Chileense dames om 10.00 uur opgehaald door Te.
Een Robinson Crusoë lookalike.
Hij sprak goed engels en gaf veel informatie over de Maui´s.
Moai´s zijn de beroemde standbeelden die her en der verspreid over het eiland staan en liggen.
Deze beelden zijn gemaakt ter nagedachtenis aan overleden familieleden en herbergen de ziel van diegene.
Door oorlogen van stammen onderling zijn deze omver geworpen of beschadigd.
Velen zijn later weer teruggezet en of gerestaureerd.
Verder vertelde hij over hoe men leefde en welke goden zij aanbaden.
En over de rituelen.
De zon scheen krachtig dus behoorlijk verbrand.´s Avonds met Christina en Stefanie uit eten gegaan. Luz aan de t-bone en Ed een heerlijk Ceviche Aloha (garnalen en tonijn met zoete aardappelen).
Voor de dag erop hebben we zelf een busje gehuurd samen met de groep waarmee we deze tour hebben gedaan.
Na eten, fruit en drinken te hebben gekocht zijn we opweg gegaan.
Velen Moai´s bezocht, aan top van een een vulkaan gestaan en 2 grotten bekeken.
Het was indrukwekkend.
Na de bus te hebben terug gebracht hadden we besloten om met z´n allen naar een traditionele dansavond te gaan.
Wij zouden eerst met de Zwitserse meiden gaan eten en dan elkaar weer ontmoeten wij de voorstelling.
Maar helaas hebben wij de voorstelling niet gered.....het serveren van de maaltijden duurde erg lang waardoor wij pas om 21.50 uur gingen eten.
Terwijl de show om 21.30 uur begon.
Ach..we hebben erg gelachen tijdens het eten...misschien ook wel door de Pisco Sour, die wel heel erg sterk was.
Om 23.30 uur lagen we op bed.... moe maar voldaan van alle indrukken.
We zijn op PAASEILAND!!!!!!!

Vandaag, vrijdag 30 september, een rustig dagje ingelast.
Na het ontbijt wat winkeltjes bezocht en kaarten gekocht.
Onderweg Christina en stefanie tegengekomen.
Samen met hun wederom empanadas gegeten en hierna met hun naar het museum geweest.
Dit museum verteld over het leven van de vroegere bewoners en legt uit hoe de Moai´s tot stand kwamen en hoe ze mogelijk vervoerd zijn. Want hierover verschillen de meningen.
Vanavond gaan we met de meiden alsnog naar de dansshow.
Morgen vertrekken wij om 14.05 uur weer richting Santiago.
Om ´s avonds om 22.30 op de bus te stappen naar Mendoza( Argentinië).
Hopen dat we geen vertraging hebben, anders missen wij de overstap.

Chau lieve mensen...hasta pronto.
We laten gauw weer wat van ons horen.

Besos,

Luz y Edwin

• 01 Oktober 2011 - 01:45

Tineke Van Eijk.:

Hallo Luz en Ed,
    Zo jullie hebben al heel wat gedaan zo in een week tijd en ook al heel wat zien gezien leuk leuk.
    En ook leuke foto's er bij.
    Ik zit te genieten van jullie vakantie verslag ga zo door en wij blijvendan goed op de hoogte hiet hoe jullie je vermaken.
    Nog een fijne tijd samen en lekker genieten van alle mooie dingen die je te zien krijgen en genieten van het lekkere eten daar!!!

Liefs Tineke.

• 01 Oktober 2011 - 08:34

Marcolepsie:

Hola familieleden,
    Dat klinkt als een druk weekje. Ik had het heel anders voorgesteld op dat PaasHaas eiland... Heeft Luz nog eieren gezocht? Foto van Luz als Maui is bedriegelijk echt. Mochten jullie zelf nog een beetje hakken aan een steen? Heb een leuk idee voor ´Chili got Talent`, Domino D~Day met Maui´s... Ik weet zeker dat je op TV komt bij alle grote zenders. Jullie horen van me want ik bel John de Mol wel effuh.
    Veel plezieros daaros!!!!

• 01 Oktober 2011 - 08:45

Neil:

Klinkt weer goed. Ik vindt Luz als Moai erg goed gedaan, moest een paar keer switchen tussen de foto's om de verschillen te ontdekken. Ga maar weer lekker verder genieten van al het moois wat nog komen gaan. Ed, ben benieuwd welke beeld jij gaat uitbeelden. Liefs, Neil.

• 01 Oktober 2011 - 11:48

Chris:

Heerlijk hoor, al die verhalen van jullie!Vandaag dus het land van Maxima!Geniet en veel plezier, maar dat gaat lukken!Liefs uit een zonnig Hollandia!xxxx

• 01 Oktober 2011 - 12:53

Sandra De Graaf:

Sandraas reisverslag.
    Maandag maar ook dinsdag en woensdag en vrijdag en zaterdag in een klein dorpje bij den haag genaamd Loosduinen bijna iedereen gewassen en aangekleed. sÁvonds moe maar voldaan het bed ingestapt (na een prakkie gegeten te hebben) om er vervolgens rond de klok van zessen er weer uit te stappen.
    Nou Luz en Ed je ziet lekker bezig geweest.
    Hier is het zo rond de 25 graden.
    Ha Ha Ha net echt
    Heel veel plezier en ga lekker veel zien.
    xxxxx San

• 01 Oktober 2011 - 14:59

Hessie:

super! geniet van jullie vakantie! Dikke kus en zweedse groetjes moi!

• 01 Oktober 2011 - 16:47

Arthur:

Hé Ed en Luz!
    Wat een geweldige trip tot nu toe... echt super om te lezen!! Leuke foto's en Luz... je hebt talent, "foral doorgoan"!!
    Veel plezier en tot gauw : )
    Liefs Art xx

• 01 Oktober 2011 - 19:52

Hugo En Carla:

Hallo daar ginds
    Mooie activiteiten hebben jullie in 1 week al gedaan. Echte sprekende foto`s. Jullie zijn er moeilijk van te herkennen........
    We wensen jullie veel plezier deze week. Groeten van ons allen -XXX-

• 01 Oktober 2011 - 23:29

Mariska:

Hallo Edwin en Luz,

Het ziet er weer allemaal goed uit.
    Lekker genieten en heel veel groetjes van Jos en Mariska

• 02 Oktober 2011 - 07:29

Maaike:

Fijn om wat van jullie te lezen , leuke fotos :D
    Ben erg jaloers! Heel veel plezier en rust ook een beetje uit!!
    XX

• 02 Oktober 2011 - 13:36

Angel:

Hé daar! Het is weer duidelijk hoeveel jij van eten houdt, Edwin! Nou ja, dat hebben we dan gemeen. Ik zat eigenlijk te zoeken naar het woordje "strand" op het Paaseiland maar ik geloof niet dat jullie een minuut op het strand hebben gelegen... En wat voor een dans doen ze daar op het Paaseiland, met van die grote oren en veel springen? Of lijkt het op de salsa..? Ik weet dat jullie de bus hebben gehaald want ik kreeg net een sms van jullie vanuit de bus, heel lief. Ik kan niet wachten op jullie volgende verslag, dus zorg dat je genoeg te vertellen hebt! Veel plezier!

Liefs van Angelique en de meiden XXX

• 03 Oktober 2011 - 20:25

Linda:

Hai luitjes
    Wat zijn jullie bezige bijtjes zeg. Jullie hebben al wat plekjes gezien. En erg leuk om jullie zo te volgen met leuk verhaal en foto´s. En toe maar 7 weken . Nou jullie hebben het verdient.
    Mijn vakantie zit er weer op, ik moet morgen weer aan de arbeid. Ik heb een onwijs leuke vakantie gehad met super mooi weer. Het weekendje in Drenthe is ook super leuk geweest met vriendin en de honden. Nou geniet van alles om jullie heen en van elkaar.
    Tot jullie nieuwe reisverslag en foto's.
    Groetjes & dikke knuffs Linda

• 04 Oktober 2011 - 07:43

Ruud:

Wauw wat gaaf!!! En wat een indrukken.
    Mooie foto's.En dat eten klinkt heerlijk.
    Ik heb de 7de Maoi gevonden hoor. Krijg ik nu een prijs?
    Kan niet wachten op jullie volgende verslag.
    Heel veel plezier!!!! In Argentinie.
    Pas goed op elkaar.
    Beijos
    Ruud

• 04 Oktober 2011 - 21:25

Mo:

Jaaaaa check...maoi nr 7 gespot....en en..was ik de eerste? Prachtig wat een mooi begin van de reis. Zitten jullie daar gewoon op mijn favoriete stip in die grote oceaan. Geweldig! Enne ceviche..da's toch allemaal rauwe hap? Mucho plezier met jullie verdere avonturen! 7 weken...tssssss..

x
    mo