Ushuaia-El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Ushuaia-El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Ushuaia-El Calafate

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

06 Oktober 2009 | Argentinië, El Calafate

Hallo hier zijn we dan weer vanuit het koude El Calafate.

We hebben maar weer eens gevlogen daar de afstand toch weer te groot is.Nu waren we er in 1 uur en 10 minuten.De vlucht was echt niet fijn,veel turbulentie.We leken soms wel honderden meters te vallen(Luz had hem aardig zitten en riep nooit meer te willen vliegen in Argentinie).

Voor we het vliegtuig in gingen kwamen we de eerste nederlanders tegen.2 Nederlandse meiden,Suus en Natalie.Mee zitten kletsen en in El Calafate kwamen we ze ook regelmatig tegen.

Na een goede landing met de taxi naar een hostel die we vooraf hadden aangeschreven per mail.Daar aangekomen bleek het onwijs duur te zijn.Dus we zijn maar naar het busstation gegaan om info te krijgen over hostels.Nou,nou dat viel niet mee!Na velen geprobeerd te hebben was de keuze op America del Sur gevallen.Stond in de Lonely Planet maar niet zo goed aangeschreven.Dat bleek erg mee te vallen.Super leuke lui en zeer behulpzaam.We bleken 1 nacht apart te moeten slapen(in een andere slaapkamer)en gedeeld met 3 anderen.Daar hadden we geen trek in en toen heeft een medewerkster geregeld dat we in een hostel ernaast 1 nacht konden blijven,Joepie!en erna weer 3 nachten in deze hostel.

´s Avonds hebben we ons ingeschreven voor een BBQ.En we hebben voor de volgende dag een excursie geregeld.Dit is DE EXCURSIE!!!!!!!!!
We gaan over de gletsjer lopen(Perito Moreno).De BBQ was erg lekker en we hoefden eens niet op zoek te gaan naar een eettent.

Zondag 4 oktober zijn we op weg gegaan voor de excursie naar de gletsjer.Eerst met de bus naar de kant waar je via een loopbrug de gletsjer van alle kanten kon bekijken.Zooooooo inmens groot en de kleur zo mooi blauw.De kleur is blauw doordat het licht wordt weerkaatst in het ijs.Hoe donkerder blauw hoe dieper.Hier wat gelopen en vele foto´s gemaakt.Je hoorde ook regelmatig een groot stuk ijs afbrokkelen.Dit gaf een inmens gekraak en gedonder.Hierna kwamen de golven,het leek wel een tsunamie.Onderweg onze meegebrachte lunch genuttigd.Om 13.30 weer met de bus naar een lager gelegen stuk.Dit is de andere kant van deze gletsjer.Per boot zijn we er vlak langs gevaren en aan land gegaan.Op de boot was het bitterkoud door de harde wind.Edje had dus wat aan zijn meegenomen bontmuts uit nederland.He,he hij kon hem eindelijk op!2 Gidsen stonden ons al op te wachten om naar de gletsjer te gaan.

Eerst een stuk naar de gletsjer gelopen en toen moesten we spikes aan onder onze schoenen.Dat was erg raar lopen in het begin.Maar eenmaal op het ijs bleek het erg mee te vallen.We begonnen aan onze trekking.Bijna 3 uur wandelen over de gletsjer,wat een ervaring!Het was behoorlijk klimmen en af en toe dacht je dat het zo stijl was dat je er niet op kon komen.Uiteindelijk viel het steeds weer mee.Het is een kwestie van je gewicht goed gebruiken.Naar boven wat voorover en naar beneden als een aap.Achter elke ijsheuvel kwam er wat moois,dus heel veel foto´s gemaakt.Het zonnetje scheen dus het was goed warm met lopen.Elke keer ging er meer en meer uit.Nog net niet in zwemkleding.Aan het einde van de wandeling kregen we nog whiskey met ijs van de gletsjer.Erg lekker maar later hoorden we dat er ook op de gletsjer wordt geplast,maar niet te veel aan denken.Om 19.00 waren we weer terug in het hostel.WAT EEN DAG!!!!!!!Ongelooflijk dat we dit hebben kunnen doen.

De volgende dag wat uitgeslapen ontbeten en een lekkere rustdag ingelast.We dachten dat we heel veel spierpijn zouden hebben maar bikkels dat we zijn,viel dit reuze mee.We hebben onze tickets geregeld naar Bariloche.We dachten met de bus te gaan maar helaas route 40 is afgesloten.Je zou dan 32 uur met de bus moeten omdat je via Rio Gallagos moet,wat een stuk in het zuiden ligt.We hebben dus maar besloten om nog 1x te vliegen,oooooooooooooooh.De vlucht duurt 1 uur en 15 minuten.Verder vast een hostel geregeld in Bariloche want we blijven er maar 1 nacht en we komen ´s avonds aan.Ook al een busticket geregeld van Bariloche naar Mendoza.Dus al met al een hoop gedaan.´s Avonds lekker gegeten.Ed had zo´n trek in een steak en kreeg DE lekkerste ooit.

Vandaag,dinsdag 6 oktober, Ruud gesproken i.v.m. zijn verjaardag.Na het ontbijt werden we opgepikt om te gaan paardrijden.We kregen allebei een behoorlijk mak paard,die in de cruisecontrol stond.De gids had weer een lekker vurig paard,hij wel.Lekker 1 1/2 uur rondgereden over de pampa.Wat een uitzichten over de Andes en de Lago Argentino.Daarna terug op de ranche mate gedronken met wat brood erbij.De gids liet foto´s zien en huiden van allerlei roofdieren.Vos,poema en andere dieren waarvan we de naam niet begrepen,hij sprak amper engels.Weer terug naar het hostel en toen wat gaan eten/drinken in het centrum.

Morgen vertrekken we naar Bariloche om 18.00 uur.We hebben onze route wat omgegooid.Het wordt Bariloche-Mendoza-Salta-Iguazu-Buenos Aires.

Tot schrijfs in Mendoza.
Dikke kus,Luz en Edwin.

Ps:Bedankt voor alle leuke berichtjes.We lezen ze graag.

• 06 Oktober 2009 - 19:18

Marcolepsie:

Joehoe jongelui,
    Lekker ondergezeken ijs genuttigd:-) Ed, je weet toch wat wijlen Frank Zappa zingt: "watch where the huskies go, don't eat the yellow snow"
    Ik wens Luz nog veel vliegplezier:-)
    Laterzzzz

• 06 Oktober 2009 - 19:35

Joske:

Hey Muts,weer een hele belevenis het vliegen!
    Jullie hebben mooie foto's!
    Apart die blauwe kleur.

Dooooooeeeeeeeeeeeg

• 06 Oktober 2009 - 20:02

Bibia:

Woooooooowwww! Wat spectaculair!!!!!
    Die ene foto is gewoon eng van jullie in die gleuf, kzou er klaustrofobisch van worden.
    Enne Ed, dat bontje op je hoofd is zeker een kadootje van die man? haha
    Nou reis ze!

• 07 Oktober 2009 - 05:36

Prisje:

heejj,

leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben en kicke foto;s:D have fun xxx

• 08 Oktober 2009 - 17:27

Carina:

heel gaaf verslag :D

succes met vliegen :P

• 11 Oktober 2009 - 15:33

Dada:

hey luitjes, wat een prachtige foto's!

nu op naar het volgende reisverslag!

greetz,dada

• 15 Oktober 2009 - 04:35

Josee:

Goedemorgen Luitjes
    Tjonge wat een mooie foto's van Perito Moreno wat een gletsjers nog veel plezier met jullie reis verder.

• 27 Oktober 2009 - 14:36

Ernst:

Wat een geweldige verhalen om te lezen om over de foto's maar te zwijgen.
    Loopt de harde schijf in het hoofd nog niet over:))