Buenos Aires-Amsterdam - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Buenos Aires-Amsterdam - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Buenos Aires-Amsterdam

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

29 Oktober 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve allemaal,

Onze laatste dag in Buenos Aires is aangebroken...snik!

Zaterdag 24 oktober , de dag dat we vertrokken naar Buenos Aires. We stonden om 8.00 uur op. Wat we hoorden was niet best.
Een hele harde wind en een nog hardere regen. het kwam met bakken uit de hemel.
Ondertussen was ook de electriciteit uitgevallen. Net toen we wilden gaan douchen. We besloten om maar eerst te ontbijten, met de hoop dat we misschien erna konden gaan douchen. We hadden namelijk een electrische douche, dus geen heet water. Het bleek gelukkig maar van korte duur, dus wij snel douchen, je weet maar nooit. De regen bleef maar vallen. Dit bleef zo tot het moment dat we aankwamen bij de busterminal. We kwamen er droog aan.

Om 14.15 uur vertrok onze bus naar B.A.
We hadden een Cama bus, dus met heel veel beenruimte en beneden in de bus. Een keer luxe mag best wel.
Onderweg, je raad het nooit, kregen we ineens bingokaartjes. We gingen bingoen. Wat kon je winnen.....een fles Argentijnse wijn. En wie won er.....EDWIN! Jawel....gelachen hebben we. Een andere fles wijn werd opengetrokken en tijdens het warme eten soldaat gemaakt. Verder films gekeken en lekker geslapen...door de wijn.

Om 9.35 uur kwamen we aan in B.A. Na 18 uur rijden. Gelijk de taxi naar ons hotel genomen en om 10 uur stonden we in onze kamer na een hartelijk ontvangst. We mochten gelijk ontbijten. Hierna overheerlijk gedouched. Om 13.30 uur stond een busje klaar om ons naar het stadion te rijden.Voor de wedstrijd River Plate- Boca JR. Daar aangekomen moesten we in en lange rij staan om binnen te komen, wat en gekkehuis en wat een hoop politie. Eenmaal binnen hadden we een goeie plek, aan de kant van Boca.
De River Plate side was helemaal gevuld met wit en rood, Boca side was minder gevuld en totaal in de minderheid maar maakten herrie voor 10. Na een opwarm ronde begon de wedstrijd, na 2 rode kaarten en een paar gele werd het uiteindelijk 1-1. Gelijkspel. Geweldig om een keer mee te maken En al die leuzes, we verstaan ze niet, maar het zal niet al te best zijn. De puta´s vlogen door de lucht. En maar de tegenstanders uitdagen.
De Bocaside moest als eerste vertrekken uit het stadion. We gingen op zoek naar een busje die we uiteindelijk vonden. We waren om half 8 weer op ons hotel.
Wat een dag!

Maandag 26 oktober zijn we naar Ricoleta geweest, we wilden alsnog het graf van Evita zien. De begraafplaats is erg mooi en groots. Met eenorme grafmonumenten. Hierin liggen velen bekenden begraven. Zoals oud presidenten, militairen en .....Evita.
Het graf van Evita is niet heel bijzonder maar door alle bloemen en plakaten wel erg indrukwekkend. We hebben er de hele middag rondgelopen. Terug naar het hotel gegaan, ff uitgerust om ´s avonds lekker uiteten te gaan.

Dinsdag zijn we lekker gaan winkelen in Palermo, Edwin moest nieuwe gympen hebben want de andere waren door de regen in Iguazu helemaal gaan stinken.
En we hebben ze gevonden!!!Verder een c.d. van Ibrahim Ferrer(Buena Vista Social Club) gekocht.´s Middags op het dakterras van ons hotel in de zon gelegen...heerlijk.

Woensdag zijn we naar de dierentuin geweest. Het is een redelijk grote dierentuin met Olifanten, giraffen, beren, lama´s, leeuwen, apen, etc.
En coatis...jaja daar zijn ze weer. De hokken zijn wel vaak erg klein, dus erg zielig. We zijn er de hele dag mee zoet geweest. Het was wederom een heerlijk zonnige dag. Men vertelde ons dat het voor wij kwamen erg hard en lang heeft geregend...hebben wij mazzel.

Donderdag, vandaag dus, zijn we naar Plaza de Mayo geweest. Maar eerst hebben we Adriana en Mary uit Puerto Madryn gebeld. Om afscheid te nemen. En beloofd om elkaar weer snel te zien.
Nog wat rondgelopen in het centrum en om 15.30 uur op de Plaza de Mayo gestaan. Want dan begint de mars van de dwaze moeders(las Madres de la Plaza de Mayo). Het zijn 14 moeders waarvan de kinderen zijn ontvoerd en waarschijnlijk vermoord. De moeders willen dat er word uitgezocht wat er met hun kinderen is gebeurd en dat de militairen van toen, onder Vidella´s regiem, worden berecht.
Erg indrukwekkend om te zien.

En nu zitten we dus achter de computer. Morgen vertrekken we om 15.20 uur met Iberia naar Nederland en komen we, als het goed is zaterdag om 11.20uur aan op Schiphol.
We willen iedereen bedanken die onze verhalen meelazen en leuke berichtjes achterlieten.

Tot in Nederland!!!!!

Kuskus, Luz en Edwin

• 29 Oktober 2009 - 21:30

Bibia:

Jeetje zeg, het leek zo lang en nu zijn ze toch al bijna om; die zes weken van jullie. Maar wat hebben jullie je tijd volop benut en echt heel veel gezien en meegemaakt. Gaaf hoor allemaal!
    Vast ook een heel klein beetje lekker om straks ook weer thuis te zijn, eigen bankie, eigen bedje..
    Fijne vlucht terug alvast! Tot snel xx

• 30 Oktober 2009 - 06:40

Rosh:

Haha bij de foto's waar ik wat meer van had willen weten stond geen beschrijving maar bij kameel, giraf en olifant (die ik in de blind zou herkennen) stond het vermeld (ben niet blonT) :-)
    Voorspoedige reis gewenst en tot soonos!

xxx

• 30 Oktober 2009 - 13:50

Roshje!!!!! Je wens is in vervulling gegaan.

xxxLuz en Edwin

• 30 Oktober 2009 - 16:46

Arthur:

Hey edje en luzie!

Aftellen hè... nog even en jullie staan weer op Hollandsche bodem. Wat zijn die 6 weken snel gegaan, wel weer fijn als jullie thuis zijn.
    Fijne terugreis en tot morgen.

Kussie!

• 30 Oktober 2009 - 18:56

Carla:

Lijkt me erg indrukwekkend die volle voetbalstadion.
    en die dieren....alsof je in Burgers Zoo bent......Geweldig. ik wens jullie een fijne en rustige terug reis.
    Groeten Carla

• 02 November 2009 - 18:39

Evert:

en weer veilig aangekomen? jullie hebben wel een gave reis gehad hoor zo aan al jullie verhalen te lezen! zal wel weer wennen zijn weer in nederland ;)

al plannen voor de volgende keer? :D