Iguazu-Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Iguazu-Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Iguazu-Buenos Aires

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

23 Oktober 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Een verstikkend warm HALLO,

Wat is het hier warm in Iguazu.Maar niet zeuren we wilden WARMTE!!!!Nou die hebben we gekregen.

We zijn om 13.45 uur aangekomen op dinsdag.Een reis achter de rug van 23 uur.Je zou er bijna decubitus van op je reet krijgen,wat een zit.Maar met wederom films,eten,drinken en slapen kwamen we de tijd weer door.Ons Hostel hebben we al gereserveerd via internet in Salta,dat scheelde weer zoeken.Het was maar 5 min. lopen vanaf het busstation,lekker hoor.We konden gelijk in de kamer om ons op te frissen.(was ook echt wel nodig!)

Na een redelijke koude douche zijn we naar het kleine centrum gelopen.We hadden echt trek in een stuk vlees.Ze hadden er lekkere saté met rijst.Hierna zijn we naar het busstation gegaan voor informatie over excursies.Die konden we gelijk regelen.Woensdag gingen we naar de Braziliaanse kant van de watervallen en Paraquay.En voor donderdag stond de Argentijnse kant van de watervallen op het menu.Het dorpje gaan verkennen daarna en op tijd te bed,want wat waren we moe.

Woensdag 21 october werden we opgehaald met een busje om ons naar Brazilië te brengen.We zaten in een volle bus met Nederlander(he,he),Polen,Zuid-Afrikanen,Fransen en Engelsen.We moesten eerst over de grens en daarvoor moesten we ons paspoort inleveren.De buschauffeur ging de formaliteiten regelen.Na veel rompslomp reden we dan eindelijk Brazilië in,op naar de watervallen.Bij het park aangekomen moesten we eerst een toegangskaart kopen.Toen verder met een open bus naar de watervallen.We gingen door het oerwoud.Onderweg zag je dieren oversteken,Coatis geheten.Grappige beestjes maar o zo scherpe tandjes en klauwen.Bij de watervallen aangekomen gingen we via allerlei trappen en bruggen langs de watervallen.Man wat INDRUKWEKKEND!Vele,vele foto´s genomen en genoten van het uitzicht.Je kon tot vrij dichtbij komen.Wel met de kans op een nat pak.Maar ach dat is zo weer droog.Onderweg zagen we ook de Coatis van heel dichtbij en heeft Ed er een goed op de foto kunnen zetten,je kan het of je kan het niet!Aan het einde ging je met de lift naar boven.Daar had je nog goed uitzicht op de grootste waterval.Hierna weer terug gegaan met de bus en reden we naar een restaurant met lopend buffet.Wat hebben wij heerlijk gegeten!!!Je kon kiezen uit zo veel verschillende soorten eten.Pasta,sushi,rijst, allerlei soorten vlees,vele salades en hele lekkere toetjes.Als je het zo leest leken we wel uitgehongerd maar dat waren we nu ook weer niet.

Toen door naar Paraquay hier gingen we naar de grootste stuwdam ter wereld.Helaas was het onderweg onwijs gaan regenen.Het busje was er niet op berekend en maakte wat water.De tour was wat ingekort.We kregen eerst een video te zien met engelse uitleg hoe die is gebouwd en hoe het werkt.Erg indrukwekkend.Toen weer met een grote bus naar de stuwdam om het met eigen ogen te zien.Hier mochten we maar 5 min. blijven vanwege het slechte weer.Het waaide heel erg en de regen bleef met bakken uit de lucht komen.Toen reden we met de bus langs allerlei kanten van de dam.Het was inmiddels erg donker geworden dus helaas zagen we niet veel.Met ons eigen busje gingen we nog naar een winkelcentrum om te shoppen.Maar door de vele regen was de electriciteit uitgevallen en er lag veel water.Het shoppen ging dan ook niet door.(wij blij).Teruggereden naar Iguazu waar wij wederom Pizza hebben gehaald(dit doen we altijd als we geen zin hebben om uit eten te gaan).In ons hostel opgegeten.We waren net klaar toen de stroom uitviel in het hele dorp.Kwamen onze zaklantaarns toch nog van pas.Nadat het gemaakt was viel het nog 2x uit.Van gekkigheid zijn we maar gaan slapen.

Donderdag 22 oktober gingen we met openbaar vervoer naar de Argentijnse kant van de watervallen.Eerst geinformeerd of door de vele regen alles wel open was.Alles bleek gelukkig open te zijn.Om 09.45 uur stond een jungleroute met een 4x4 truck op het programma.We zaten met een peleton militairen in de truck.Was erg gezellig.Een gids vertelde waar we langs reden en over het oerwoud.Soms vertaalde een van de militairen wat ze vertelde.Op het eindpunt aangekomen moesten we onze spullen in een waterdichte tas doen,nu ging het komen.Je stapte over in een speedboot.Met deze boot gingen we naar de watervallen toe en er onderdoor.Je wist dat je dus goed nat ging worden EN DAT WERDEN WE!Tot 4x toe gingen we onder de waterval en de militairen bleven roepen,una mas,una mas!Het water was koud niet normaal.We hadden gelukkig onze regenponcho aan gedaan en Ed was zo slim om zijn schoenen en t-shirt uit te doen.Na dit avontuur gingen we weer aan wal.Daar moesten we weer omhoog klimmen en alles weer aan doen.Gelukkig hadden de waterdichte tassen hun werk gedaan.Langs de watervallen aan de onderkant gingen we rustig naar boven.Hier natuurlijk ook heel wat foto´s gemaakt.Langs vele routes zijn we ook naar de bovenkant van de watervallen gelopen.Dit was nog indrukwekkender dan de Braziliaanse kant.Nu begrijpen we waarom ze adviseerden om eerst de Braziliaanse kant te bezichtigen en dan pas de Argentijnse.
Met een treintje zijn we naar de verste waterval gegaan.We moesten nog 1100 meter lopen voor je er was.Maar dat is helemaal niet erg want er is zo veel te zien.Het weer zat ons ook weer mee,geen regen vandaag alleen maar zon.Je kon tot boven aan de watervallen komen, the devils throat.Nou,indrukwekkender als dit kan je niet meer krijgen.Wat een natuurgeweld en wat een schoonheid.En wij stonden er bovenop,dat geluid,poe!Met hetzelfde treintje terug gegaan want we hadden nu toch wel trek gekregen.Dus maar een restaurant opgezocht en lekker happen.Tenslotte met de lokale bus weer terug naar Iguazu om 16.20 uur.

Vandaag maar weer een rustige dag.Tis tenslotte vakantie.Wat uitgeslapen en na het ontbijt kleding naar wasserette gebracht en verder Mary gebeld in Puerto Madryn(ze is jarig vandaag)Na vele telefoontjes en doorverbinden kregen we haar te pakken.Wat was ze blij!Hierna naar een internetcafé gegaan en daar zitten we nu dus.Morgen gaan we weer met de bus naar Buenos Aires.Onze laatste week,wat zijn de laatste dagen snel gegaan.We gaan weer met de bus.Dit keer is het maar 18 uur en komen we om 9.35 aan.Het busstation is niet ver van ons hotel.Om 12.30 uur komen ze ons ophalen voor DE VOETBALWEDSTRIJD van het jaar hier in Argentinië.
Boca JR.- Riverplate.

Bedankt weer voor alle leuke reacties!We gaan jullie weer schrijven als we in Buenos Aires zijn.

Ciao muchos besos,

luzedje

• 23 Oktober 2009 - 16:41

Tineke:

Hallo edwin en Luz,

Weer heel leuk hoor om jullie verslag te lezen,en wat een mooie foto's zeg. Zeker die van die waterevallen prachtig.
    Geniet nog maar lekker van de laatste week van je vakantie.
    Liefs Tineke.

• 23 Oktober 2009 - 16:43

Arthur:

Hé Luzedje!

Wat een fantastische ervaring en verhalen zeg. Mooie foto's ook. Nou, jullie laatste week gaat in... en als ik eerlijk ben wel weer fijn als jullie terug zijn hoor. We missen toch wel... en Lola denk ik ook!

Tot volgende week... en nog een fijne laatste week. Dat wordt vast fantastisch die voetbalwedstrijd.

Groetjes Arthur

• 23 Oktober 2009 - 18:23

Teuntje En Veerle :

mooi zeg die watervallen
    mijn ouders zijn daar ook geweest!
    Veerle en ik zijn voor de herfstvakantie nu op mallorca wel wat regen gehad maar goed nu schijnt de zon!
    ziet er allemaal cool uit bij jullie!
    Tot gauw , Veerle wil ook nog wat interneten !!!! x je

• 24 Oktober 2009 - 06:29

Carina:

hoi hoi
    wat een mooie foto's
    wat gaaf zeg die watervallen! enwat een leuk diertje kende ik nog niet..

veel plezier bij de voetbal wedstrijd .

mis jullie wel!!!!!

xxxxxxxxxxxxxx carina

• 24 Oktober 2009 - 06:40

Silvia (Switzerland):

Hi Luz and Edwin

Your homepage and the photos are really nice. Unfortunately, I don't understand much but I've seen that you mentioned us:-) Thanks for the great time with you! We're back in Switzerland since 2 days. Enjoy your last days in Argentina and have a good journey back home! See you! Silvia

• 24 Oktober 2009 - 07:45

Carla:

Wat mooi die tochten en watervallen. Wat schitterend om dat ook zo via de foto`s te mogen zien, ik kan het bijna horen die watervallen. we wensen jullie nog een hele fijne laatste week en geniet van het voetbal.
    kusjes van ons en de kids

• 24 Oktober 2009 - 13:06

Ruud En Peter:

Gaaf hoor allemaal. Net aan peter de foto's laten zien. Wel nat allemaal hoor. Maar moet wel indrukwekkend zijn. Zeker die watervallen. Nou nog een fijne laatste week. En los ballos

• 24 Oktober 2009 - 15:59

Rosh:

Krijg kriebels van al die mooie foto's van de watervallen, wil er ook heen! :-)
    Sjemig laatste week alweer? Time flies when you're having fun...

Veel plezier nog! X

• 25 Oktober 2009 - 14:00

Marcolepsie:

Hola guapa y guapo:-)
    Jezus, wat een water. ..Moest er flink van pissen:-) Leuk zoogdiertje, ik lees net op internet dat die beestjes soms babies uit een wieg trekken. Muchos plezieros in Boewénos Aairus! Kus uit Duh Haag
    PS Wie is die indiaan in die rode poncho? (Pocahontas?)

• 26 Oktober 2009 - 12:46

Dada:

ha wilde waterratten!

prachtige foto's!!! dat moet very impressive zijn geweest... en warmte.. ik mis het, het is hier herfst... helemaal vandaag, regen en nog eens regen...
    geniet van jullie laatste weekie!!

x dada

• 26 Oktober 2009 - 14:06

Adriana !!!!!:

Amigo ...!!! ustedes son como decimos los argentinos DE PUTA MADRE !!!!! los quiero mucho y son mas que 2 pasajeros que pasaron por esta hosteria este trabajo me da muchas cosas y una de ellas es haberlos conocido son gente maravillosa espero nos podames ver muy pronto , asi sea en su pais o en el mio , estamos orgullosas de que hayan estado en nuestra argentina Mary,Luis y yo los queremos MUCHOOOOOO, besos !!!!

• 26 Oktober 2009 - 14:20

Mary:

I just wanted to translate what Adri wrote in spanish:

Friends!! You are, as we say in argentina DE PUTA MADRE! I love you! and you are more than 2 passangers that stayed in this Hosteria, thsi job gives me a lot of good things and one of them was to meet you. you are wonderful people I hope we can meet soon hero or in your country. We are so glad that you came to Argentina. Luis, Mary and I love you a lot!

Luz and Edwin, we will never forget you! Adriana was crying now coz she got her wedding dress this morning, and then she rea d you e mail and it was like a lot of emotions for her! I cant believe how connected people can be through distance. It was such a pleasure to meet you both! wonderfoul couple!
    hope you're fine!

• 27 Oktober 2009 - 14:56

Ernst:

Veel te laat begonnen met het lezen van jullie, mooi opgeschreven avonturen.
    Wat een mooie vakantie hebben jullie. Sla maar alles op de harde schijf, die verlies je nooit meer.
    Geniet van de laatste week!!!
    Groetjes,