Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

21 September 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola,

Nou beste mensen, hier zijn we dan! Ons eerste bericht uit Buenos Aires.
We zijn zaterdag 19 september om 22 uur geland.
Na 15 uur onderweg te zijn geweest kwamen we behoorlijk afgepeigerd aan bij de douane.
Eenmaal aan de beurt bleken we in de verkeerde rij te staan, die van de Argentijnen.Moesten we helemaal weer in de rij gaan staan, maar dan die van de toeristen. Als laatste kwamen wij dan Argentinië binnen.
Ons mannetje stond al klaar met onze namen op een bord.FF snel geld gepind en vamos a la hotel Craft. De taxirit duurde een uur, de chauffeur wist de weg niet helemaal, we waren er al een keer voorbij gereden.
Maar dan eindelijk stonden we voor de deur en werden we hartelijk binnen gehaald.
Wat een leuk hotel...met een nog leukere kamer.
Na onze rugzakken te hebben neergezet zijn we wat drinken gaan halen bij een kiosk dichtbij het hotel.
De kiosk was omgeven door tralies, uit een klein vierkante opening moest je je bestelling doen, zij ging het vervolgens halen...lekkere buurt!
Toen terug naar het hotel gegaan en gaan slapen.

De volgende dag waren we al om 5 uur wakker, Nederlandse tijd 10 uur, dus dat was niet zo gek.
Lekker blijven liggen tot 9 uur, t.v. gekeken, beetje lezen.
Na het douchen zijn we gaan ontbijten,om vervolgens met de metro te vertrekken naar een markt in San Telmo. Een markt met antiek, kunst en allerlei prutsels.
De zon scheen heerlijk.
Overal waren muzikanten en tango dansende stelletjes. Geweldig!
18 Uur waren we weer terug in het hotel.
Elke kamer heeft iets met muziek. Onze kamer heeft een i pod station, een andere kamer een platenspeler, etc.
Toen ik Elena, receptioniste, vertelde over mijn platenfetish werd ze enthousiast. Zij houdt ook erg van muziek en had nog wel een platenspeler staan.
Die mocht ik meenemen naar de kamer, en met nog wat platen. Helaas, de pick-up was dood.
Dus dat ging niet door. Wel erg lief van haar geprobeerd.
´s Avonds heerlijk gegeten in een restaurant hier vlak in de buurt.
Met een verzadigde buik en knoflook geur gingen we heerlijk slapen.

Vandaag, 21 september, zijn we na het ontbijt eerst bustickets gaan kopen voor de reis van morgen naar Trelew.
Een reis van 20 uur!!!
Daarna naar de wijk La Boco gegaan. Daar staan hele oude kleurrijke huizen, Caminito heet deze buurt. Ook staat er een groot voetbalstadion.
Hier is Maradonna begonnen als voetballer. De voetbalploeg heet Boca Junior.
Ook viert hier de tango hoogtij.
Tijdens het eten wordt je getrakteerd op dampende tango stelletjes. Wat een passie!!!
Ook Luz mocht het even proberen, wat een talent. Echt leuk om te zien. Daarna ieder van ons op de foto gegaan.
Daarna met de taxi naar Cementerio de la Ricoleta gegereden. Daar ligt o.a. Evita Peron begraven.
Maar helaas, hij ging eerder sluiten i.v.m. een of ander bijzondere dag vandaag.
Alleen weet niemand wat dat dan moet zijn.
Nou ja, gaan we en andere keer, als we hier weer terug zijn.
Dan maar de zon in gegaan op het dakterras van het hotel.

We gaan straks een hapje eten en dan de rugzak inpakken voor de tocht van morgen.
We kijken er erg naar uit met wat er te doen is.
Walvissen, pinguins, zeeleeuwen, etc zien.
Alleen die 20 uur reizen...je moet het er maar voor overhebben! Ja toch...niet dan?

We gaan jullie er alles over schrijven....tot dan!

Liefs, Luz en Edwin

• 22 September 2009 - 04:34

Carina:

wat leuk om te lezen heel gaaf wat jullie nu al gefdaan hebben :D ben benieuwd naar het volgende verslag ik print ze allemaal uit :D xxxxx

• 22 September 2009 - 05:46

Inge:

Wat gaaf!En wat een avontuur. Erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat op jullie grote reis van maar liefst 6 weken! Ben wel een beetje boel jaloers hoor;-)
    Maar door jullie verslag blijf ik up 2 date.
    Groetjes en geniet Inge

• 22 September 2009 - 07:33

Maaike:

Fijn dat jullie veilig geland zijn :D
    gratis Tango lessen voor jullie dus, kijk en leer en doe zelf!
    Veel plezier nog en succes met de lange reis.

• 22 September 2009 - 10:07

Eugenie:

geweldig dat we weer mogen meegenieten van jullie reisverhalen, verheug me al op het vervolg.

• 22 September 2009 - 13:40

Priscilla:

en dan vind ik al 5 en half lang vliegen hahaha
    heel veel plezier:)

xxx

• 22 September 2009 - 14:54

Dafné Kanzi En Eric:

hey hartstikke tof, ik ga zeker bijhouden wat jullie allemaal gaan beleven! en de tango, dus we krijgen een x een demonstratie? kanzi doet jullie de groeten en wenst jullie een fijne vakantie. hier op texel loopt t vakantie seizoen weer wat ten einde... joepie! het is hier fantastisch!

• 22 September 2009 - 15:50

Rosh:

En en en??? parende bultruggen gezien??? ;-)
    Veel plezier saampies en ik lees jullie graag weer!

xxx

• 22 September 2009 - 18:19

Carla:

wat fijn dat de vakantie al lekker gestart is. Ed je moet echt de volgende keer een filmpje maken van Luz.

• 22 September 2009 - 21:22

Ruudje:

Haha fijn om weer zo'n reisverslag te lezen. En je moet het maar kunnen samenvatten. Nou ben erg benieuwd naar de foto van Luz als dansende chica. En natuurlijk het volgende verslag met de walvis enz, enz. Nou luitjes have fun. Ruudje

• 23 September 2009 - 06:27

Lied:

Klinkt goed jo.

Geweldig nu het een en ander gedaan en dan het vooruitzicht dat het nog lang niet voorbij is..

Genietse en leuk om jullie verslagen te lezen.

x Lied

• 23 September 2009 - 19:33

Josee:

Hoi luitjes
    Spannend allemaal veel plezier met jullie reis laat ons mee genieten wat jullie allemaal gaan zien veel plezier gr Josee

• 24 September 2009 - 09:27

Marcolepsie:

Hola familieleden!

Beetje toerist neemt zijn eigen platenspeler mee toch:-)
    Leuk zeg, Luz die de tanga danst... Go girl, shake that asssssssss!

Muchos plezieros en hasta la SOA.

• 24 September 2009 - 12:21

Evert:

20u? jeetje ik vond 11u naar LA al zo veel :P heeeel veel plezier in elk geval he!

• 24 September 2009 - 17:42

Brenda:

Wat gaaf zeg, zo'n spannend avontuur. Geniet er samen lekker van en ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag.
    Dikke xxx je nichie Brenda, Salem, Ramzi en Naïma