Buenos Aires-Puerto Madryn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu Buenos Aires-Puerto Madryn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Luz en Edwin - WaarBenJij.nu

Buenos Aires-Puerto Madryn

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Luz en Edwin

25 September 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Hola peopletjes,

We zitten nu in Puerto Madryn, wat eigenlijk Trelew had moeten zijn.
Hoe dat kwam...?
In de bus op weg naar Trelew hadden we alle tijd...20 uur. Het was een goeie bus...lekker convertabel,beenruimte.
Af en toe een tussenstop, wat drinken en eten. In de lonely planet lazen we dat het beter was om in puerto madryn te zitten ivm de tochten die je kunt maken, lekker dichterbij. Dus wij eerder uitgestapt.
Bij de busterminal was een vvv kantoor, daae info gevraagd over hostels, nou zij wist wel een leuk hostelletje, van een vriendin.
En het was leuk...erg gezellig, geen woord engels. Het meisje van de vvv kwam elke middag om vetaalster te spelen.Gelijk die middag 2 tours geboekt voor de volgende dag en daarna.
We konden niet meteen de kamer in dus kregen we een ontbijtje kado.
Was heerlij daarns het strand op gegaan, en wat zagen wij... een paar bultruggen zo voor de kust. Geweldig!
Zo indrukwekkend.
Het was heerlijk weer, dus er heerlijk bij gelegen.
Toen terug naar het hostelletje, we konden gelijk onze kamer op.
FF Opfrissen en daarns geld gepind.
Bij en strandtentje wat gegeten en daarbij naar de bultuggen gekeken.
Verdr gerelext in het hotel, daar was ondertusen het vvv meisje, Maria , erbij gekomen. Adriana, eigenaar, kwam er ook bij. Dus gezellig gekletst en gelachen, lelijke spaanse woorden geleerd.
¨s avonds lekker gegeten in een restaurantje aan zee en daarna naar bed.

De volgende morgen hadden we een tour
Naar de bultruggen. De bootreis erheen ging lekker, we zaten met een heel internationaal gezelschap.
Al snel kwamen ze voorbij, geweldig.
Zo een indrukwekkend gezicht. De kleintjes sprongen regelmatig uit het water. Mooie foto´s gemaakt.Na anderhalf uur rondgedobberd te hebben zijn we terug gegaan. Toen met de bus maar Punta del Gada, daar waren zeeolifanten, lagen lekker aan het srand te zonnen, daarna pinguins bekeken bij Punta Cantor, erg grappige beestjes, in de verte kwamen 3 orca´s voorbij gezwommen, erg zeldzaam in de tijd van het jaar.
Toen terug naar een uitkijkpost met museum, daar was een skelet van een walvis. Terug met de bus naar het hostelletje. We waren on 7 uur terug, moe maar voldaan.
De volgende dag.

Weer vroeg opgestaan, dolfijnen spotten. Om 8 uur werden we opgehaald om naar de haven te gaan, daar op een boot gestapt...en zoeken maar. En ja hoor, daar kwamen de kleine rakkers. Erg snel, niet te fotograferen, toch is het gelukt!
Duurde anderhalf uur...en koud!!!
Bij Punta Tombo liepen we gezellig tussen de pinguins, overal lagen, vochten, knuffelden ze.
Na een paar uur rondlopen gingen we naar Gaiman. Dit is een Welshdorp dat gesticht is in 18 zoveel.
Daar kregen we een hightea in een oud cafeetje, alles was ingericht uit de tijd dat ze er kwamen.
Terug naar puerto Madryn. Nu zitten we in een internetcafe...erg langzaam klote computer.
Dus weer geen foto´s, krijgen jullie nog te goed.

Morgen vertrekken we toch nog naar Trelew, daar wat musea bekijken en een vliegticket naar Ushaia boeken.
Daar gaan we de 27ste heen.
Ushaia ligt in het uiterste puntje van het zuiden van zuid amerika..
Verder kun je niet.
Daar zitten een hoop bultruggen, pinguins, zeeolifanten etc.

Maar dat komt dan weer volgende keer.

Hasta la lluego,
Bedankt voor alle leuke reacties!

XXX Luz Y Edwin

• 26 September 2009 - 06:44

Bibia:

Goedemorgen vakantiegangers!
    Hier even een berichtje van mij. Wat hebben jullie weer een druk, maar spectaculair programma. Gaaf om dat allemaal in het echt te zien zeg! Kijk nu al uit naar jullie volgende bericht!
    Enjoy! Liefs Bibia

• 26 September 2009 - 07:27

Marcolepsie:

Klinkt allemaal spectaculare! Hebbie al bultrug gegeten..? (scoliose op een bedje van dolfijn, mmmmmm)Kga vandaag maar naar de dierentuin om een btje zweer te proeven:-) Hasta la Pasta!

• 26 September 2009 - 08:40

Arthur:

Hey Ed & Luz!

Wat moeten jullie het fantastisch hebben daar... dat lijkt me zo geweldig walvissen spotten! Leuke verhalen ook!
    Nou alles gaat goed met Lola, ze reageert meteen enthousiast als ik binnen kom en wil natuurlijk meteen eten. Dus dat is mooi.
    Heeeeele fijn reis jullie!

Groetjessss Arthur

• 26 September 2009 - 08:43

Maaike:

Wauw!

• 26 September 2009 - 09:30

Neelis:

Klinkt weer erg goed allemaal. Jullie hebben wel mazzel hoor. Of is het vrij normaal dat de kleine bultjes regelmatig uit het water springen? Die Orca's moeten ook fantastisch geweest zijn. Ik hoop alleen niet dat je ze zag lunchen. Ben benieuwd naar de foto's. Enjoy.

• 26 September 2009 - 10:27

Mirjam:

Hoi Edwin en Luz, Wat een avontuur!! leuk om jullie verhalen te lezen!Geniet ervan en als jullie terug komen wil ik graag jullie foto's zien ben erg benieuwd!

• 26 September 2009 - 11:52

Rosh:

Wat een ongelooflijk avontuur zeg zo rond te trekken over dat mooie stuk van onze aarde!
    Ben beetje geloers hoor! Maar op deze manier reis ik een beetje met jullie mee :-)
    Dikke kus!

• 26 September 2009 - 13:10

Renato & Derya:

hoi vakantie gangers fijn dat jullie het leuk hebben samen we missen je vooral de weekenden het is lekker druk nieuwe clienten.we zullen jullie blijven volgen geniet ervan

kusjes adios!!!

• 26 September 2009 - 15:16

Josee:

tjonge wat gaaf ben echt benieuwd naar de foto's veel plezier met jullie volgende reis

• 26 September 2009 - 22:09

Ruud:

Wauw wat een avonturen. Te gek broertje en maffe schoonzus. Haha en ze heet Maria. Niet teveel sjansen he ed. Ja en jullie zijn knap hoor!

• 28 September 2009 - 09:29

Carla:

prachtige foto`s hebben jullie gemaakt. wat fijn dat het zo gezellig is met die mensen daar. groetjes Carla

• 28 September 2009 - 13:00

Dafné:

ola happy campers!

leuke foto's joh! tof die bultrug! goh edje heb je je haren afgesnoeid? staat goed hoor.nou ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag!

groetjes, dada

• 29 September 2009 - 05:21

Inge:

Hoe stoer. Een bultrug,pinguin en Ed ;-)Kicke foto's! Heb alleen niet het gehele verslag gelezen solly. Hou meer van plaatjes kijken :-).
    Tot het volgende avontuur. Geniet samen van alles wat komen gaat!
    X Ing

• 15 Oktober 2009 - 23:45

Adryyyyyyy Y Maryyyy:

AMIGOSSSS ... COMO ESTAN ? LOS EXTRAÑAMOS MUCHO MARY Y YO.
    ESTUVE MURANDO TODAS LAS FOTOS Y SON HERMOSAS GRACIAS POR PONER LA VIJA ALDEA, ES MUY LINDO PARA MI, LOS QUERESMO MUCHO A LUZ Y EDWIN BESOSSSSSSSSSSSS